Autor Wątek: Akordeon guzikowy, gryf B - jakie materiały do nauki od postaw?  (Przeczytany 1808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Szymon Legut

  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Żywiec,
Cześć, otóż nie znalazłem takiego tematu (prawdopodobnie jestem ślepy, ale nie do końca głuchy  ;) )
Więc śmiem zapytać, z czego wy korzystaliście na początku waszej drogi kształcenia akordeonowego (niestety nie mogę zapisać się do szkoły muzycznej  :-[ ) Dodam, że posiadam weltmeister grandina 120 gryf B.
Polecacie jakieś książki (oprócz tej Kulpowicza, bo podobno jest tam rozpisane pod gryf warszawski) z materiałami do zaznajomienia się/późniejszych ćwiczeń na akordeonie? Nie gram pierwszy raz na akordeonie, więc nie jestem do końca zielony. Chodzi mi bardziej o dobry start, abym nauczył się prawidłowego palcowania i ułożenia ręki)
Dziękuję !
« Ostatnia zmiana: 28 Grudzień 2017, 21:07 wysłana przez Szymon Legut »

Online guralband

  • VIP Złota Rączka
  • *****
  • Wiadomości: 1243
    • Zobacz profil
  • Skąd: lubuskie
Odp: Akordeon guzikowy, gryf B - jakie materiały do nauki od postaw?
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Grudzień 2017, 07:53 »
O ile pamiętam : jest taka pozycja L.Puchnowskiego odnośnie palcowania, pochodów itd... Poszukaj w necie  :(

Online Marcel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 6504
    • Zobacz profil
Odp: Akordeon guzikowy, gryf B - jakie materiały do nauki od postaw?
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Grudzień 2017, 12:12 »
O ile pamiętam : jest taka pozycja L.Puchnowskiego odnośnie palcowania, pochodów itd...

Włodzimierz Lech Puchnowski - "Aplikatury na akordeon guzikowy"

Format: A4
Ilość stron: 52
Warszawa 2008 r. (wydanie pierwsze)
ISBN 978-83-61489-40-5

"Wzrastająca popularność akordeonu z klawiaturą izomorficzną - guzikową, skłoniła mnie do napisania podręcznika metodycznego obejmującego tylko podstawową wiedzę z zakresu nauczania techniki wykonywania dźwięków pojedynczych, podwójnych i akordów; nie wyklucza to stosowania w dalszej działalności artystycznej indywidualnych rozwiązań aplikatury. Celem podręcznika jest dążenie do usystematyzowania istniejących w praktyce aplikatur, a przez to dostarczenie uczniom i nauczycielom rzetelnej pomocy naukowej. Swoje doświadczenie pedagogiczne konfrontowałem z doświadczeniem innych pedagogów. Dziękuję za cenne uwagi i niemieckie tłumaczenia tekstów współpracownikom Katedry Akordeonistyki Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie: mgr Adrianie Kuwaczce i Adore Freigang (Berlin) oraz prof. Jerzemu Łukasiewiczowi."