Tadeusz Wesołowski grał m.in. na akordeonie manufaktury J. Borucki. Napis na korpusie to prawdopodobnie J. Borucki - Concertino. Zakład produkował harmonie, gdzie po stronie basowej były rzędy basów małotercjowych, wielkotercjowych, podstawowych oraz akordy durowe, molowe i zmniejszone. Aby uzyskać akord septymowy należało równocześnie wcisnąć dwa guziki: akord durowy oraz zmniejszony. Na nw. zdjęciu widocznych jest 7 rzędów basów, po 20 w każdym rzędzie. 140 guzików w 7 rzędach:
I - basy małotercjowe
II - basy wielkotercjowe
III - basy podstawowe
IV - akordy durowe
V - akordy molowe
VI - akordy septymowe
VII - akordy septymowe zmniejszone

Tadeusz Wesołowski
Trudno dzisiaj odszukać podobne instrumenty. W pierwszym poście tematu "
Harmonia Borucki" znajduje się podobna 140 basowa harmonia
http://forum.akordeonowe.pl/naprawa-akordeonow/harmonia-borucki/A tak się prezentuje na niej gra:
https://www.youtube.com/watch?v=fk4gnwPqTssJózef Borucki był także autorem nowego, czterorzędowego systemu strony dyskantowej instrumentu. Rzędy I i III oraz II i IV położone są symetrycznie w stosunku do siebie. Zewnętrznie układ ten łączył klawiaturę typu fortepianowego - wzorowaną na wchodzących w modę akordeonach - z dotychczasowym układem małotercjowym, charakterystycznym dla wytwarzanych do tamtej pory harmonii ręcznych. Ten typ klawiatury szybko zyskał uznanie, m. in. Wesołowskiego.
Schemat tastatury basowej akordeonu 140 basowego:

Tadeusz Wesołowski