Udało mi się znaleźć w zagranicznej literaturze coś takiego:
"Play the basses staccato: press them and release them immediately, as if the buttons were burning hot. If you don't play them like that, you will probably find that the basses are `too loud'.
If the basses are written out, like I've done, they have the staccato implied: if there is a quarter note for a bass, that doesn't mean that you hear that bass for a quarter note (a crotchet), it means a short bass, and wait a quarter before you start the next one.
On the other hand, if a bass note takes up more than a beat, like a half note (minim) or a dotted half note, often at the end, that usually means that the bass should sound for the whole note."
Moje tłumaczenie tego tekstu:
"Basy graj staccato: naciskaj i puszczaj je błyskawicznie, tak jakby były gorące do czerwoności. Jeśli nie będziesz ich grać w ten sposób to prawdopodobnie odczujesz, że basy są zbyt głośne.
Jeżeli basy są zapisane tak jak to zrobiłem powyżej to gra straccato jest domyślna (domniemana): jeżeli widzisz ćwierćnutę to nie znaczy, że bas powinieneś usłyszeć jako ćwierćnutę, oznacza to krótki bas i odczekanie pauzy, która razem z nim da długość ćwierćnuty.
Z drugiej strony, jeżeli bas jest zapisany jako nuta dłuższa, niż ćwierćnuta np. jako półnuta lub półnuta z kropką (czasem występuje to na końcu utworu) to znaczy to zazwyczaj, że bas powinien faktycznie brzmieć tyle ile mówi zapis."