Autor Wątek: Hohner Electravox N  (Przeczytany 2206 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline elmaz

Hohner Electravox N
« dnia: 31 sie 2017, 18:12 »
https://www.olx.pl/oferta/akordeon-elektroniczny-firmy-hohner-CID751-IDjAAs9.html

Co o tym sadzicie?

Zastanawiam się nad jakaś tanią elektroniką do ćwiczeń (bez żadnych bajerów, chodzi tylko o podstawowe funkcje i słuchawki)?

Cena wydaje się być na pierwszy rzut oka (może się myle - nie znam się) aż podejrzanie dobra. Tylko pewnie ciężkie będzie to bydlę. I nie chce mi się w ciemno jechać 200 km...

Offline Marcel

• Administrator
Odp: Hohner Electravox N
« Odpowiedź #1 dnia: 31 sie 2017, 18:14 »
Sprzęt jest niekompletny. Brakuje części zestawu tzn. dedykowanego generatora dźwięków, który będzie ciężko kupić osobno, a bez którego nie da się korzystać z tego instrumentu.

To takie pancerne pudełeczko

Ten model jest wyłącznie elektroniczny. Miech działa jak pedał głośności w organach: szeroko rozchylony miech = głośno, złożony miech = cicho.

Offline elmaz

« Odpowiedź #2 dnia: 31 sie 2017, 21:10 »
Wielkie dzięki Marcel. Jak zwykle jesteś  nieocenioną kopalnią wiedzy. Szacun [toast]

To oczywiście kończy temat.

Offline krel

• Specjalista od elektroniki
    • Mój kanał YouTube
« Odpowiedź #3 dnia: 31 sie 2017, 22:25 »
Dla uściślenia - akurat w tym przypadku to pancerne pudełeczko kryje tylko zasilacz który od biedy można dorobić. Część generująca dźwięki jest w samym akordeonie.
Jeśli jednak miałbym coś w tym temacie powiedzieć, to raczej odradzałbym zakup tak leciwego sprzętu elektronicznego. Wyschnięte kondensatory elektrolityczne, pękające ścieżki na płytkach drukowanych, wybite styki pod klawiaturą, rozstrajanie... Trudno powiedzieć ile byś na nim pograł. Cena? Nie powiedziałbym że to tanio, szczególnie że bez zasilacza nawet go nie wypróbujesz.

Jeszcze jedno! Ten akordeon nie ma wbudowanego głośnika ani wzmacniacza mocy, czyli potrzebny jest zewnętrzny wzmacniacz i głośniki.