Dźwięk akordeonu wypełnia niemal całe słyszalne dla człowieka pasmo akustyczne od 20hz do 20khz, najniższy dźwięk w akordeonie to E1- 41hz ale często basy są do G1-49hz a najwyższy w zwykłym 41jedno klawiszowym akordeonie A7-3520hz w guzikowym może to być nawet dźwięk ponad skalę muzyczną C#8-4435hz, wydawać by się mogło, że wystarczyłby mikrofon obejmujący pasmo 40hz do 5000hz , ale nic bardziej mylnego gdyż każdy dźwięk produkuję harmoniczne tak zwane alikwoty, które są mnożnikiem tonu podstawowego, w głosach akordeonowych czasem trzecia harmoniczna potrafi być głośniejsza od drugiej a myślę, że doskonale słychać do 6ustej harmonicznej, teraz biorąc najwyższy dźwięk powiedzmy standardowego klawiszowego akordeonu A7-3520hz mamy oto takie harmoniczne
druga 7040hz, trzecia 10560hz, czwarta 14080hz, która powinna być jeszcze słyszalna ponieważ przeciętny człowiek podobno słyszy do około 16000hz, także do nagłośnienia akordeonu wybrałbym mikrofon o jak najszerszym paśmie co najwyżej w klawiaturę można by wstawić mikrofon o słabszych parametrach na dole pasma bo najniższy dźwięk tam w standardowym akordeonie to f2-87hz a w basy wstawić np. o węższym pasmie od góry powiedzmy taki przenoszący do 12khz byłby moim zdaniem wystarczający.