Rękojmia dotyczy tylko stosunków pomiędzy firmą a konsumentem.
Niestety nie masz racji. Rękojmia obowiązuje przy każdej sprzedaży, reguluje ją bowiem art.556 i następne Kodeksu cywilnego:
Rękojmia za wady
Art. 556. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
Art. 556(1). § 1. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.Dotyczy to KAŻDEGO sprzedawcy, także będącego osobą fizyczną. Z tym, że niektóre przepisy w przypadku sprzedaży konsumenckiej są inne - wynika to zarówno z przepisów Kodeksu cywilnego (zalecam lekturę działu II - jest tam wiele przepisów zaczynających się od "w przypadku sprzedaży konsumenckiej" - i te przepisy dotyczą wyłącznie takiej sprzedaży. Pozostałe każdej.), jak i ustawy o sprzedaży konsumenckej.
W przypadku sprzedaży indywidualnej można np. w umowie kupna-sprzedaży wyłączyć uprawnienia z tytułu rękojmi lub je zmienić na inne, czego nie da się zrobić w przypadku sprzedazy konsumenckiej. Niemniej jednak jeśli w umowie nie ustalono warunków szczególnych (umowa w tym przypadku nie musi mieć formy pisemnej) , to obowiązują zapisy kodeksu cywilnego (te ogólne, dla których nie zacznaczono, że dotyczą konsumentów).
Natomiast ciężar udowodnienia, że wada istniała w chwili zakupu ciąży na kupującym. I faktycznie jak piszesz - jeśli sprzedaje ten produkt dalej jako wolny od wad, to jest to oczywisty argument na to, że wady nie istnieją.