Autor Wątek: Rozważam zakup nowego akordeonu Pigini/Scandalli, 96 b., 3 chóry, do 20 tys. zł  (Przeczytany 532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pożo

  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kielce
Cześć! : )
Zamierzam kupić nowy akordeon i chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat.
Chce wydać maksymalnie do 20 tys. zł. Bardzo podobają mi się akordeony PIGINI i tutaj kłania się sklep Anderski. W takim przedziale cenowym znajdziemy kilka 3-chórowych modeli (biorę pod uwagę tylko akordeony 96-basowe):

Akordeony bez konwertera
Primavera Folk - 16+8+8 - typ głosów S (S - głosy special o podwyższonej jakości z większym zakresem dynamiki) - 15 500 zł
Super Primavera Folk - 16+8+8 - typ głosów T (T - głosy „Typu Hand Made” charakteryzujące się szerokim zakresem dynamiki) - 16 600 zł
Primavera Classic - 16+8+4 - typ głosów S - 17 700 zł
Super Primavera Classic - 16+8+4 - typ głosów T - 18 800 zł

Akordeony z konwerterem
Teen - 16+8+4 - typ głosów S (manual basowy - skala C-c2) - 20 300zł
Teen E - 16+8+4 - typ głosów S (manual basowy - skala E-e2 - w Polsce najczęściej wybierana jest ta wersja ze względu na brzmienie) - 22 200 zł

I tutaj zasadnicze pytanie - z czy bez konwertera? Jestem amatorem, ogólnie lubię różnorodną muzykę, ale chyba najbardziej tiersenowskie walczyki, najczęściej do nich wracam. Zapewne konwerter niezbędny jest do muzyki klasycznej. Czy posiadacie akordeon z konwerterem? Czy warto dopłacić te kilka tysięcy i mieć taką opcję?

Zdaję sobie sprawę, że nie ma jednego akordeonu, który nadawałby się do grania każdego rodzaju muzyki. Jak wyjaśnił Marcel - 16+8+8 to tremolo (wibrujący dźwięk) a 16+8+4 to wysoka oktawa. Patrząc na walczyki to raczej lepszym wyborem byłoby tremolo i tu już akordeony nowe PIGINI z konwerterem są dyskwalifikowane w tym zakresie cenowym, ponieważ modele TEEN posiadają chóry 16+8+4. (Chociaż dostałem informację ze sklepu Anderski, że posiadają w obecnej chwili używany model Teen E w wersji z tremolo (chóry w MD 16+8+8) - być może była wybrana taka opcja przy zamówieniu).

Poniżej nagranie Pigini Primavera
https://www.youtube.com/watch?v=Sj1l69l5taI

Wiem, że wiele osób zdecydowałoby się na jakiś dobry cztero/pięcio-chórowy używany sprzęt, ale raczej za taką ceną odpada używka.

Jak wspomniałem wcześniej, bardzo podobają mi się akordeony PIGINI (warto wspomnieć, że jest 10-letnia gwarancja), ale nie upieram się przy nich, bez wątpienia jest też wiele innych fajnych modeli w tej cenie.

Za jakiś czas wybieram się do Rybnika do sklepu Andreski obejrzeć dostępne modele, warto byłoby zahaczyć też o Jastrzębie-Zdrój i obejrzeć akordeony SCANDALLI.
Poniżej link z akordeonem 4-chórowym Scandalli:
https://allegro.pl/oferta/scandalli-polifonico-ix-37klaw-96bas-7520162133
Czy to oznacza, że akordeon ma tremolo i wysoką oktawę?

Nie da się ukryć, że ciężko oceniać akordeony na podstawie obejrzanych filmów na YouTube czy przyglądaniu się specyfikacji. Być może na żywo jakiś model wyda się super i to będzie musiał być „ten”.

Posiadam 3 akordeony, Weltmeister Diana 120 basów, Hohner Concerto II 72 basy oraz Hohner Imperator V 120 basów Musette. Każdy na swój sposób jest wyjątkowy. Weltmeister wiele lat służył tacie, obecnie jest rozstrojony i podejrzewam że koszt strojenia przewyższyłby wartość akordeonu. Concerto jest bardzo głośnym/dźwięcznym akordeonem, ale ze względu na 72 basy i dość wysokie głosy posiada spore ograniczenia. Imperator jest najpotężniejszym instrumentem, ma ciekawe Musette i dość „zduszone basy”, co jest chyba normą w Hohnerze. Jednak waga ponad 13 kg i sam rozmiar akordeonu jest o tyle kłopotliwy, że grając na nim można się szybko zmęczyć. Cel w nowy akordeon 96-basowy wydaje się optymalnym rozwiązaniem.

Bardzo proszę o wskazówki, być może pomożecie mi dostrzec rzeczy na które nie zwracam uwagi i spojrzeć na sprawę z innej perspektywy, co ułatwi wybór. Z góry dziękuję za każdą poradę.
   

Offline guralband

  • VIP Złota Rączka
  • *****
  • Wiadomości: 1143
    • Zobacz profil
  • Skąd: lubuskie
Przy takim budżecie szukałbym używanego 4 chóry z casotto bez konwertera. Jako amator nigdy nie wykorzystasz MM a cena instrumentu z konwertorem jest o 30-40 % wyższa. W budżecie który przeznaczyłeś (20k) kupisz dwa używane dobrej klasy instrumenty albo jeden bardzo dobry. Za tą cenę jak napisałeś masz instrument tylko 3 chóry Pigini ale już 4 chóry Scandalli. Ale i tak bym kupił używkę bo będzie z lepszymi parametrami  ???

Offline Pożo

  • *
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kielce
Czy możecie mi podpowiedzieć dlaczego po wciśnięciu przełącznika konwertera na basy melodyczne - dolne guziki basowe są cały czas "wciśnięte" jak w załączniku? Nie zauważyłem tego w innych akordeonach z konwerterem i zastanawiam się dlaczego tak jest w tym modelu.
« Ostatnia zmiana: 23 kwi 2020, 09:01 wysłana przez Pożo »

Offline Voiko

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 1524
    • Zobacz profil
    • Voiko_Music
  • Skąd: małopolskie
to dlatego że po wciśnięciu konwertera guziki które nie pełnią żadnej funkcji chowają się do środka, to takie odbicie  lustrzane (kopia klawiszy w akordeonie)

https://youtu.be/MwjW6CC05SU?t=46

https://www.youtube.com/watch?v=QiZVe78qgTw

https://www.youtube.com/watch?v=og723iHcsn0
« Ostatnia zmiana: 24 kwi 2020, 12:10 wysłana przez Voiko »