Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kasparov

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Czasami można zauważyć, że akordeonista przełącza guziki brodą. Czy to też są registry?

0:42, 0:54, 1:23, 1:49, 2:14 sekunda:
https://www.youtube.com/watch?v=cq5vNnpieEw

2
Akordeon od A do Z / Odp: Granie na ulicy
« dnia: 07 Gru 2019, 10:50 »
Czym głównie kierujecie się wrzucając "grosz" do kapelusza? [akordeon]

Jeżeli utwór mi się spodoba, to coś wrzucę, a że muzyka akordeonu zazwyczaj wzbudza moją sympatię, to wrzucam. Nawet Cyganowi w tramwaju, choć ich coraz mniej. Pamiętam jak kiedyś latem jadłem sznycla ogródku na starówce w Wiedniu i podszedł pewien akordeonista. Podarowałem mu banknot, a on mi grał aż zjadłem cały obiad. Cóż to była za muzyczna i kulinarna uczta! Wówczas jeszcze nie interesowałem się bardzo tym instrumentem, ale wszystko co usłyszałem mi się podobało.

Często w krajach niemieckojęzycznych można spotkać w parkach kilku małolatków, którzy przyszli wspólnie pograć na akordeonie. Przychodzą tam z racji ładnej pogody, bo szkoda wtedy siedzieć w domu. Muzykują nie dla zarobku, ale po prostu dla przyjemności gry w plenerze. U nas jeszcze się nie spotkałem z takim spontanem, a szkoda. Jak któryś otworzy przy tym futerał, to ludzie coś wrzucą.

Kiedyś tata, podczas ich przerwy poprosił jednego chłopca o akordeon i zaczął pogrywać po wielu, wielu latach przerwy. Ku naszemu zdziwieniu młodzieńcy nie chcieli, aby tata przestał. "Spiel weiter, spiel weiter" mówili, a i kilku przechodniów zatrzymało się by posłuchać. Bardzo sympatycznie.

Gra na ulicy nie musi być zawsze podyktowana warunkami finansowymi. Przykładem jest pan Lech Dybik, który nie tak dawno nauczył się grać na gitarze i grywa na ulicy, bo lubi. A jak uzbiera z takiej gry jakąś sumę, to "pęka z zachwytu", że ludziom się to podoba i coś do futerału wrzucają.
https://www.youtube.com/watch?v=j6cUoWzguco

Idąc tym tropem - też chciałbym kiedyś zagrać na ławce w parku. Zagrać i zobaczyć reakcję ludzi. A jak ktoś by coś wrzucił do futerału, to byłaby dopiero frajda!

Aktualnie wydaje mi się, że trema związana z takim występem jest mniejsza niż np. przed nauczycielem, egzaminem czy rodziną. Jest to indywidualnie odczuwane doznanie i każdy może doznawać go w inny, właściwy dla siebie sposób.

3
Dzięki (niedawno dowiedziałem się, że autor uczył w SM, obok której codzienne przechodzę; z resztą też pp. Wesołowski, Lassota i inni).

Materiał rzeczywiście obszerny. Opisuje jak to było kiedyś i wygląda na to, że nie było lekko. Interesującym jest awans akordeonu po II Wojnie Światowej, rozwój nauki i gry.

4
"Pięćdziesiąt lat profesjonalnego kształcenia w grze na akordeonie w polskim szkolnictwie muzycznym – zarys osiągnięć", Włodzimierz Lech Puchnowski.

Materiał głównie skupia się na polskiej historii nauki gry na akordeonie w latach 1959 - 2009, choć obejmuje też krótko lata wcześniejsze 1918 - 1959. Przedstawia problemy z jakimi borykało się szkolnictwo muzyczne w dyscyplinie akordeonu.


http://stowarzyszenieakordeonowe.pl/data/files/7-50lat.pdf

5
"Etiuda jako istotna forma w nauczaniu gry na fortepianie" - tak brzmi pełen tytuł materiału Marii Warchoł-Sobiesiak. Zawarte w nim "(...) rozważania mają na celu podkreślenie znaczenia formy etiudy jako istotnego, wręcz niezbędnego „narzędzia”, dzięki któremu doskonalenie to przebiega szybciej i sprawniej (...)". W grze na akordeonie klawiszowym występują te same problemy techniczne prawej ręki jak w grze na fortepianie. Dla przykładu - książka W. Kulpowicza pt. "Szkoła na akordeon" często opiera się na etiudach C. Czernego - pianisty.

Opracowanie dotyczy fortepianu, lecz myślę że, w swoim ogólnym przesłaniu może swobodnie odnieść się do nauki gry na innych instrumentach. Dodatkowo, przedstawia kilka interesujących faktów o Chopinie, wspomnianym Czernym i innych.

http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Wartosci_w_muzyce/Wartosci_w_muzyce-r2010-t3/Wartosci_w_muzyce-r2010-t3-s148-161/Wartosci_w_muzyce-r2010-t3-s148-161.pdf

6
Akordeon Klawiszowy / Odp: Gamy i pasaże
« dnia: 18 Lis 2019, 20:02 »
Kulpowicz w swojej "Szkole ... " od s. 69 podaje palcowania gam i pasaży przez dwie oktawy. Czasami są nawet dwa schematy.


Oto, co Kulpowicz pisze we wstępie swoich "Gam i pasaży...":

https://i.imgur.com/3QiuHcn.jpg

7
Powitania / Odp: jey
« dnia: 18 Lis 2019, 19:35 »
Dobry sprzęt jest ważny, bo to na nim uczysz się grać. Porozmawiaj z nauczycielem o tej sprawie. Może coś zaradzi albo podpowie. Gdybyś decydował się kiedyś na zakup instrumentu, to zrób to z kimś, kto ma pojęcie o akordeonie, np. z nauczycielem. Niech sprawdzi instrument i powie Ci w jakim jest stanie. Unikniesz wówczas przykrego rozczarowania "po".

Odnośnie ćwiczeń, to indywidualna prawa i jeżeli czas, jaki poświęcasz na grę pozwala Ci opanować materiał, to OK. Zawsze możesz pokusić się o drugie tyle.

Przykładając się do ćwiczeń już po kilku tygodniach odczujesz różnicę. Tylko musi być determinacja i motywacja do gry, której początki nie są lekkie. Powodzenia!

8
Wszystkie wymienione wyżej opinie Kolegów są słuszne. Istotna jest regularna i staranna praca. Cytując Kulpowicza "Tylko drogą systematycznych i wytrwałych studiów zdobyć można te wszystkie elementy techniki gry ...".

Początkowo ~20 minut dziennie wystarczy. Jak zrobisz pracę domową, zrobisz przerwę by odpocząć i będziesz mieć ochotę powtórzyć materiał, to z korzyścią dla Ciebie.
 
Jak dzisiaj wygląda Twój początek, bo pierwsze wpisy o rozpoczęciu nauki sięgają 2016 roku?



Część treści została przeniesiona do tematu jey.

9
Akordeoniści, akordeonistki i zespoły / Duo Claste
« dnia: 18 Lis 2019, 07:37 »
Duet dwóch Niemek prezentujących muzykę na dwa akordeony oraz na akordeon i skrzypce.
www.duoclaste.de

Wizytówka
https://www.youtube.com/watch?v=BMKFqFC7DBo

Taniec z szablami
https://youtu.be/tiqXVbG-guY

10
Przykładem też jest popularne "Sto lat", gdzie fermatę - kropkę umieszcza się nad nutą śpiewanego "nam":

Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam
Sto lat, sto lat - niech żyje, żyje nam!
Jeszcze raz, jeszcze raz - niech żyje, żyje nam
Niech żyje żyje nam!

Nuty i wykonanie, fermata w 4, 8 i 12 takcie:
https://youtu.be/NMT9tCv80v0

11
Edukacja muzyczna / Fizyka dźwięku muzycznego
« dnia: 17 Lis 2019, 12:02 »
Fizyczne właściwości dźwięków muzycznych. Wzorce częstotliwości dźwięków, różnice pomiędzy skalą naturalną, a skalą temperowaną oraz konsonanse i dysonanse w muzyce. Przykłady analizy dźwięku wybranych instrumentów muzycznych. Zależności pomiędzy kształtem i budową instrumentów, a skalą emitowanych przez nie dźwięków.

https://youtu.be/f7-9TwgG6ow

12
Dzięki chłopaki, to bardzo budujące! Ja dopiero co zacząłem naukę.

13
Wśród nocnej ciszy
https://youtu.be/50hmndoihSU

14
Wygodniej jest mi grać na siedząco. Dopiero się uczę i nie mam wprawy w noszeniu instrumentu, a tym bardziej w noszeniu, chodzeniu i graniu. Myślę, że wszystko w swoim czasie. Obecnie siedzę i gram.

Siedząc blokuję prawą nogą akordeon opierając go o udo. Przy dłuższej grze jest to trochę uciążliwe. Jeżeli tak nie zrobię, to ściągając miech akordeon przesuwa się w prawo i niewygodnie jest grać. Zauważyłem, że niektórzy siedząc blokują podobnie jak ja, a inni wcale i grając instrument nie rusza się. Jak Wy macie? Coś doradzicie?

15
Akordeoniści, akordeonistki i zespoły / Odp: Tony Lovello
« dnia: 03 Lis 2019, 10:11 »
Niesamowite :)

Strony: [1] 2 3 ... 6