Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - aro7777

Strony: [1] 2 3
1
Off-topic / Pomoc dla Adama
« dnia: 17 Wrzesień 2016, 18:40 »
Adam Jadacki to mój kolega ze szkoły muzycznej, razem uczyliśmy się gry na akordeonie u M. Kotelczuka.
W 2015 r. wykryto u niego nowotwór. Adam ma kochającą żonę i dwóch wspaniałych synów (13-letniego Przemka i 9-letniego Bartka), więc ma motywację, by walczyć, jednak leczenie jest bardzo kosztowne.
Proszę Was o wpłaty na konto:
Fundacja "Gwiazda Nadziei"
ul. H. Dąbrowskiego 22 Katowice
32194010763045214500030000 z dopiskiem: dla Adama

Konto prywatne Adama:
94154012162038442898720001

http://www.gwiazdanadziei.pl/podopieczni-fundacji/467-pomoc-dla-adama

Adam kontynuował dalej edukację muzyczną i skończył II stopień w klasie trąbki. Graliśmy wielokrotnie na imprezach, przeważnie na wyjazdach. Ja ze swoim zespołem grałem na weselu Adama z nieżyjącym już kolegą Tomkiem Średnickim, który zmarł na raka w wieku 38 lat w 2007 r. Mam nadzieję, że Adam wygra tę walkę i wierzę w to.

2
Off-topic / Wesele, hej, wesele - J. Połomski
« dnia: 15 Luty 2016, 00:00 »
Ot, ciekawostka, dotycząca piosenki "Wesele, hej, wesele tańcowało", która została "rozsławiona" i spopularyzowana przez kapele weselne oraz zespoły disco polo... Została ona skomponowana przez rosyjskiego kompozytora i nie jest polską kompozycją. Pierwszym jej polskim wykonawcą był Połomski Jerzy, który był wówczas idolem młodzieży :) Wiedzieliście o tym? Bo ja tę piosenkę usłyszałem pierwszy raz w wersji "weselnej", a nie pana Jurka. Znalazłem tę wersję niedawno w dwóch śpiewnikach z piosenkami radzieckimi wydanymi przez PWM i "polowałem" długo na płytę winylową z wykonaniem J.P.

Oto link do wykonania J. Połomskiego:

https://youtu.be/vV58hLW3h2g

Wolicie wersje disco-polowo weselne, czy może podoba się Wam wersja J. Połomskiego? Jestem ciekaw Waszych opinii. Pozdrawiam weselnie :)

3
Powitania / aro7777
« dnia: 22 Listopad 2015, 13:14 »
Witam ponownie na forum.
Nazywam się Arkadiusz Korytkowski, urodziłem się 17-go czerwca 1977 roku w Łomży.
Jestem akordeonistą amatorem, ukończyłem szkołę muzyczną I-go stopnia w klasie akordeonu mgr Mirosława Kotelczuka w 1992 roku. Zbieram nuty i nagrania akordeonowe od wielu lat, rozpisuję też sam nuty. W tym roku nawiązałem współpracę z portalem NotesLand oraz z wydawnictwem Absonic . W 2011 roku założyłem Grupę "Świat Akordeonu", którą wiele osób z tego forum kojarzy. Mam swój kanał na YouTube (kiedyś był znany pod nazwą "aro7777").

4
Off-topic / Ojciec Dyrektor też grał na akordeonie
« dnia: 11 Lipiec 2015, 09:06 »
Właśnie skończyłem czytać świetną książkę "W rodzinie ojca mego" Marcina Wójcika o Ojcu Dyrektorze Tadeuszu Rydzyku, jego przedsięwzięciach oraz o Rodzinie Radia Maryja.

We fragmencie o dzieciństwie Ojca znalazłem epizod akordeonowy:

"Tadzio czeka z mamą i sąsiadkami na pielgrzymów, którzy idą do Kalwarii Zebrzydowskiej. Wita ich pieśniami. Śpiewa najgłośniej. Pielgrzymi nie mogą się nadziwić pobożności chłopca i temu, że się nie wstydzi, bo chłopcy w jego wieku wolą przyśpiewki z remizy, a nie pieśni z kościoła. Ale Tadzio jest nauczony śpiewać. Prawie co niedzielę po południu w jego domu odbywają się koncerty. Stanisława zaprasza sąsiadki i przy herbacie śpiewają pieśni kościelne.
Tadzio lubi muzykę. Blisko jego sutereny mieszka w pięknym domu nauczycielka muzyki. Zakrada się pod jej okno i słucha, jak gra na fortepianie. Potem wraca smutny do siebie i mówi:
- Mamusiu, kup mi fortepian.
- Dajże spokój, za co?
Tadzio znów wymyka się z domu i dalej stoi pod oknem nauczycielki.
Brat Tadzia skoczył do jadącego pociągu, ale źle stanął i wpadł pod koła. Stracił nogę i część pięty. Z odszkodowania brata kupiono Tadziowi akordeon, taki na osiem basów. Uczy się sam. Szybko odkrywa, że akordeon jest słaby. Marzy o lepszym, najlepiej marki Hohner. Widzi taki na wystawie sklepowej.
- Mamuś, kup mi nowy akordeon.
- Dajże spokój, za co?
Serce go ściska, gdy przechodzi koło wystawy.
"

6
Nagrania i filmiki akordeonowe / Z humorkiem :)
« dnia: 05 Czerwiec 2015, 20:06 »

8
Off-topic / Rozśpiewani seniorzy z Łomży
« dnia: 29 Kwiecień 2015, 17:11 »
Rozśpiewani seniorzy z Łomży (video)

Seniorzy z Łomży na pewno nie należą do osób lubiących nudę. Udowodniła to grupa osób, którą spotkaliśmy przy ławeczce Hanki Bielickiej, a która to postanowiła zaprezentować swoje umiejętności wokalne. Na razie prezentujemy tylko próbkę ich talentu. Więcej o rozśpiewanych seniorach z Łomży wkrótce.

http://www.naszalomza.pl/teksty,miasto,10,1,rozspiewani_seniorzy_z_lomzy_vid,1979.html

https://www.youtube.com/watch?v=QBFE55ka664

9
9-go czerwca mija 43 rocznica śmierci Tadeusza Wesołowskiego. W związku z tym mam do Was pytanie: czy bylibyście zainteresowani cykliczną imprezą poświęconą Jego pamięci i twórczości? Impreza ta miałaby charakter przeglądu, podczas którego każdy uczestnik musiałby wykonać obowiązkowo jeden utwór z rep. T. Wesołowskiego lub Jego autorstwa. Kolejne utwory byłyby dowolne, ale sugerowalibyśmy utwory polskich twórców (np. W. Bieżana, J. Orzechowskiego, K. Turewicza, J. Stecia, W. Kulpowicza, S. Trzeciaka, także kompozytorów współczesnych), bo tą imprezą będziemy chcieli promować polską muzykę akordeonową.
Uczestnicy będą występować w kilku kategoriach, poza tym najlepsze występy zostaną nagrodzone, a oceniać je będzie jury, w skład którego wejdą nauczyciele z uczelni muzycznych. Czy wg Was taka inicjatywa miałaby sens? Ze wstępnych rozmów (m.in. z prof. Elżbietą Rosińską i dr Piotrem Chołołowiczem) wywnioskowałem, że warto spróbować, ale chciałbym poznać Wasze opinie i sugestie. Także proszę o podawanie propozycji miejscowości, w której ten przegląd miałby się odbywać.

10
Od jakiegoś czasu ściśle współpracuję z forum, dlatego też umieszczam tutaj ten post, który zamieściłem na Grupie w formie ankiety:

https://www.facebook.com/groups/swiat.akordeonu/permalink/970761779602897/?qa_ref=qd

W związku z tym, że w czerwcu odbędzie się zjazd w Tarnowie (prawdopodobnie w dniach 26-27-28 czerwca) związany z rejestracją naszej Grupy (jako stowarzyszenie), proszę o podanie swojego regionu (województwa), ponieważ chcemy wiedzieć, ile mamy aktywnych osób w każdym województwie, zainteresowanych rozwojem Grupy i udzielających się.
Na tym zjeździe będzie konieczna obecność min. 20 osób, spośród których wybierzemy zarząd.
Upraszam więc o poważne podejście do sprawy i wspieranie nas w dalszych inicjatywach.
Piszcie też, czy będziecie zainteresowani tym, żeby być w naszym stowarzyszeniu oraz zgłaszajcie propozycje osób, które wg Was powinny być w zarządzie.
Chcemy, by były tam osoby z każdego województwa, które by mogły działać w swoim regionie.

Woj. dolnośląskie (Wrocław)
Woj. kujawsko-pomorskie (Bydgoszcz, Toruń)
Woj. lubelskie (Lublin)
Woj. lubuskie (Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra)
Woj. łódzkie (Łódź)
Woj. małopolskie (Kraków)
Woj. mazowieckie (Warszawa)
Woj. opolskie (Opole)
Woj. podkarpackie (Rzeszów)
Woj. podlaskie (Białystok, Łomża)
Woj. pomorskie (Gdańsk)
Woj. śląskie (Katowice)
Woj. świętokrzyskie (Kielce)
Woj. warmińsko-mazurskie (Olsztyn)
Woj. wielkopolskie (Poznań)
Woj. zachodnio-pomorskie (Szczecin)

11
III Podlaskie Spotkania Akordeonowe w Czarnej Białostockiej - 30-31.05.2015 r.

Pierwszy dzień:
Dom Kultury w Czarnej Białostockiej, ul. Kościelna 8

Drugi dzień:
Karczma "Za płotem", ul. Białostocka

Warsztaty poprowadzi Paweł Nowak. który zagra też swój recital.
Swój recital (związany z prezentacją nagranej przez siebie płyty) zagra też Michał Sawicki.

W niedzielę uczestnicy spotkania zagrają też w kościele podczas Mszy św. "Barkę".

Noclegi: Zajazd Leśny:

http://www.lesny.jard.pl/

Kolejne informacje będziemy podawać tutaj na bieżąco.

https://www.facebook.com/events/1422965028005434/

12
Akordeoniści, akordeonistki i zespoły / Klaudiusz Baran
« dnia: 31 Marzec 2015, 15:05 »
Chciał być jak Jan Tomaszewski. W końcu zakochał się w Piazzolli

http://www.polskieradio.pl/8/2039/Artykul/1050960,Chcial-byc-jak-Jan-Tomaszewski-W-koncu-zakochal-sie-w-Piazzolli

- Uznawanie akordeonu za mało poważny instrument to nieporozumienie. W naszym repertuarze jest ponad 200 koncertów z orkiestrą! To więcej niż w przypadku niejednego bardziej "klasycznego" instrumentu - wyjaśniał w audycji "Five o'clock" Klaudiusz Baran. Zobacz wideo!

Gość Agaty Kwiecińskiej to jeden z najwybitniejszych polskich wirtuozów akordeonu, a także znakomity pedagog. Do Studia Polskiego Radia im. Władysława Szpilmana przyniósł nie tylko klasyczny akordeon, lecz także jego - kojarzonego z Argentyną - krewniaka, czyli bandoneon. Co ciekawe, instrument, bez którego trudno wyobrazić sobie rasowe tango, powstał w południowych Niemczech. W XIX wieku miał zastępować organy w mniejszych kościołach. Wraz z niemieckimi emigrantami dotarł do Ameryki Południowej i dosyć szybko stał się argentyńskim instrumentem narodowym.

Klaudiusz Baran zainteresował się bandeonem, gdy w połowie lat 90. zakochał się w tango nuevo Astora Piazzolli. Był już wtedy gruntownie wykształconym akordeonistą, co, jak przyznaje, stało się trochę przez przypadek. Jako mały chłopiec chciał zostać bramkarzem, a jego wzorem był Jan Tomaszewski. Odkryto u niego jednak zupełnie inny talent, więc trafił na egzamin do szkoły muzycznej.

- Miałem klaskać jakieś rytmy, oceniać wysokości dźwięku, śpiewać melodie. A że byłem dosyć upartym dzieckiem, nie chciałem wykonać tego ostatniego polecenia. Usłyszałem więc: "na fortepian się nie nadaje... niech będzie akordeon" - wspominał muzyk z uśmiechem i dodał, że szybko polubił akordeon i przestał marzyć o piłce nożnej.

Co istotne, w muzyce klasycznej akordeon jest instrumentem bardzo młodym. Gość Agaty Kwiecińskiej powiedział, że pierwsze utwory z jego repertuaru powstały w latach 20. i 30, a kompozycje na wysokim poziomie pojawiają się dopiero od półwiecza. Dlatego zdarzają się wciąż miejsca, w których pojawienie się akordeonu wywołuje złośliwe uśmieszki, a przynajmniej zdziwienie. Okazuje się, że całkiem niedawno Klaudiusz Baran stał się pierwszym akordeonistą, który wystąpił jako solista z orkiestrą w warszawskiej Filharmonii Narodowej…

Więcej m.in. o wyprawie "z drzewem do lasu", czyli z bandoneonem do Argentyny, o niezwykłym spotkaniu z Arvo Pärtem oraz o popularności tanga nad Wisłą - w załączonych nagraniach wideo. W audycji "Five o'clock", poza samym Klaudiuszem Baranem, muzykowali: jego żona, skrzypaczka Justyna, oraz partner estradowy, gitarzysta Michał Nagy.

13
Akordeoniści, akordeonistki i zespoły / Paweł Janas
« dnia: 31 Marzec 2015, 14:55 »
Paweł Janas

Paweł Janas (ur. 1988) naukę gry na akordeonie ukończył w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Przemyślu w klasie akordeonu mgr Tomasza Doleckiego. W 2010 roku ukończył studia licencjackie w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie akordeonu prof. Jerzego Jurka (obecnie w klasie prof. Klaudiusza Barana). W roku akademickim 2011/2012 w ramach programu Erasmus Socrates kontynuował naukę w klasie prof. Grzegorza Stopy w Konservatorium Wien Privatunversitat.

Wielokrotnie uczestniczył w mistrzowskich kursach interpretacji w kraju i za granicą pracując pod kierunkiem takich pedagogów jak: Włodzimierz Lech Puchnowski, Klaudiusz Baran, Grzegorz Stopa, Alexander Selivanov (Rosja), Alfred Melichar (Austria), Jurij Szyszkin (Rosja), Alexander Dmitriev (Rosja), Pawel Feniuk (Ukraina), Claudio Jacomucci (Włochy), Ivano Battiston (Włochy), Matti Raantanen (Finlandia), Inaaki Alberdi (Hiszpania), Stefan Hussong (Niemcy).

Jest laureatem m. in: I nagrody na International Music Competitions "Carlo Civardi", Val Tidone (Włochy) w 2011 roku, II nagrody na International Accordion Competition Vilnius 2011 Wilno (Litwa), I nagrody na 63 International Competition for Digital Accordion, Coupe Mondiale CIA w Varazdin (Chorwacja) w 2010 roku, II nagrody i nagrody specjalnej za najlepszą interpretację utworu obowiązkowego "Tryptyk" podczas III Międzynarodowego Konkursu Akordeonowego im. Andrzeja Krzanowskiego w Czechowicach Dziedzicach w 2010 roku, I nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Szczecinie w 2009 roku, I nagrody na Międzynarowdowym Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Przemyślu w 2009 roku, I nagrody na Międzynarodowym Konkursie "Jeunes Talents" w Montrond les Bains (Francja) w 2009 roku, II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Klingenthal (Niemcy) w 2009 roku. Ponadto został wyróżniony podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Laureatów Konkursów Muzycznych Tydzień Talentów w Kąśnej Dolnej oraz Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych organizowany przez "SILESIA".

Od początku swojej edukacji bierze udział w różnorodnych koncertach, konkursach i festiwalach w kraju i za granicą jako solista i kameralista (Chorwacja, Włochy, Litwa, Francja, Chiny, Hiszpania, Austria, Niemcy, Ukraina). Występował m.in. w Filharmonii Gdańskiej, Filharmonii Rzeszowskiej, Filharmonii Lubelskiej, Filharmonii Szczecińskiej, Akademii Muzycznej w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Poznaniu, Bydgoszczy, Pałacu Prezydenckim, Zamku Królewskim w Warszawie, Studiu Polskiego Radia w Warszawie i Katowicach. Brał udział w wielu festiwalach, m.in: Alkagran, Wawer Music Festival, East Music Festival, W krainie Chopina, Tempus Paschale, Warszawskich spotkaniach muzycznych muzyka dawna – muzyka nowa, Letnie Wieczory w Dziekance, Mistrzowskie Wieczory w Kąśnej, Królewskich Arkadach Sztuki, Warszawska Jesień. Reprezentował Polskę podczas IV Festiwalu Muzyki Elektronicznej - RolandVAccordion w Rzymie, gdzie wystąpił w Auditorium Parco Della Musica. Brał udział w trasie koncertowej OFAM organizowanej przez fundację J&S Pro Bono Poloniae. Dokonywał nagrań dla TVP oraz Polskiego Radia.

Jego działalność artystyczna jest bardzo szeroka w muzyce kameralnej. Wspólnie z Wojciechem Psiukiem tworzy projekt Fluent Ensemble, w którym połączenie akordeonu i wszystkich rodzajów saksofonów daje możliwość uzyskania wielu nowych efektów sonorystycznych. Muzycy we współpracy z kompozytorami pracują nad nagraniem płyty z Nową Polska Muzyką na akordeon i saksofon. W 2010 roku zainicjował grupę Fantango Quintet gdzie główną literaturę stanowi twórczość Astora Piazzolli, jednakże muzycy bardzo często używają swoich instrumentow w niekonwencjonalny sposób oraz dodają własne elementy improwizacyjne. W 2012 roku wspólnie z Maciejem Frąckiewiczem założyli duet akordeonowy, oraz pracuja nad nagraniem płyty sponsorowanej przez bank Societe Generale o tematyce Baśnie, bajki i legendy...czary i magia, na której znajdą się dzieła Igora Strawińskiego, Maurice Ravela czy Edwarda Griega.

Zajmuje się również muzyką współczesną i dokonuje prawykonań współpracując w większości z gronem kompozytorów młodego pokolenia m.in. Zbigniew Bagiński, Edward Sielicki, Dariusz Przybylski, Wojciech Blecharz, Tomasz Jakub Opałka, Wojciech Błażejczyk, Ignacy Zalewski, Kamil Kosecki, Mikołaj Majkusiak, Filip Pinczewski.

Był włączony do programu stypendialnego Agrafka Muzyczna, Fundacji J&S Pro Bono Poloniae, Akademii Rozwoju Filantropii. Otrzymał stypendium koreańskiej fundacji Dongsan Research Fundation & Pro Polonia Society oraz stypendium banku Societe Generale. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, m.st. Warszawy oraz laureat prestiżowego stypendium Młoda Polska.

Gra na włoskim instrumencie Bugari Bayan Selecta zrobionym na specjalne zamówienie oraz cyfrowym akordeonie Roland FR7-xb.


"Tak, wierzę w to, że [akordeon] jest instrumentem przyszłości.
(...) ma niezbyt długą, ale ciekawą i burzliwą przeszłość.

Dzisiaj nawet muzyka pop nie stroni już od tego instrumentu."
Krzysztof Olczak

14
"Five o'clock" - Dwójka (Polskie Radio)

http://www.polskieradio.pl/8/565/Galeria/1077288,Weselne-instrumenty-w-Five-oclock

Autorzy zdjęć: Grzegorz Śledź (PR2), Wojtek Chabinka (Estrada i Studio), Michał Olchowik.

http://www.polskieradio.pl/8/2039

Zmarszczka, wstyd, kaloryfer, ciąża... Akordeoniści mają trudniej?

http://www.polskieradio.pl/8/2039/Artykul/1077593,Zmarszczka-wstyd-kaloryfer-ciaza-Akordeonisci-maja-trudniej

Fluent Ensemble w "Five o'clock", część 1, 2, 3:

http://static.polskieradio.pl/8c817163-0030-4270-b427-7a6d08178897.file

http://static.polskieradio.pl/1aa5b9ca-c423-4b47-8445-9124309bc1d0.file

http://static.polskieradio.pl/9e52e8b9-e539-42cd-9cc4-810afa68ec4c.file

Bohaterem audycji "Five o'clock" stał się po raz drugi instrument kojarzony raczej z weselem niż z filharmonią. Paweł Janas udowadnia jednak, że akordeon może zarówno podbić serca masowej publiczności (talent show "Must Be The Music"), jak i stać się znakomitym narzędziem dla awangardowej kameralistyki.

Tę ostatnią nasz gość uprawia z saksofonistą Wojciechem Psiukiem w ramach duetu Fluent Ensemble. Absolwenci Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina połączyli siły jeszcze podczas studiów, bo zostali do tego... zmuszeni przez sesję egzaminacyjną.

- Przedstawił nas sobie wspólny kolega. Pamiętam, że spotkaliśmy się po raz pierwszy pod Teatrem Wielkim. Przyznam, że miałem wtedy mieszane uczucia co do akordeonu. Z drugiej strony niewiele jest możliwych kameralnych składów z udziałem mojego instrumentu. Może jeszcze kwartet saksofonowy i duet z fortepianem - mówił pół żartem, pół serio Wojciech Psiuk.

- Moje partie w większości naszego repertuaru są zdecydowanie trudniejsze - odgryzł się Paweł Janas. - Zaczęliśmy współpracę od aranżacji bardzo prostych utworów. Potem pojawiały się coraz ciekawsze "przeróbki" i rzeczy pisane specjalnie dla nas. Na taki skład było bowiem bardzo niewiele kompozycji. Dziś, po 7 latach współpracy, nasz repertuar wystarczyłby na 10 płyt. Właśnie zaczęliśmy nagrywać pierwszą - dodał.

Oczywiście dwóch goszczących w Dwójce wirtuozów trudno nazwać debiutantami. Paweł Janas, poza sukcesami w dziedzinie współczesnej kameralistyki, ma też na koncie udział w finale popularnego talent show "Must Be The Music". Dzięki temu wielu Polaków miało okazję zapoznać się nie tylko z talentem młodego akordeonisty, lecz także z nową elektroniczną wersją instrumentu, której Janas stał się swego rodzaju ambasadorem.

W "Five o'clock" wirtuoz pokazywał, jak niezwykłe efekty brzmieniowe można osiągnąć przy użyciu zwykłego akustycznego instrumentu, a wtórował mu kompozytor Wojciech Blecharz. Prowadząca audycję Agata Kwiecińska rozmawiała również z tworzącym nieco bardziej tradycyjną muzykę Krzysztofem Janczakiem.

Program powstał we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym.

15
13 zjazd - Łomża - Akordeonowe Andrzejki 29-30.11.2014

Grupa Świat Akordeonu, założona przed trzema laty przez łomżyńskiego muzyka Arkadiusza Korytkowskiego, liczy już ponad 2,5 tysiąca członków i znana jest z tego, że kilka razy w roku organizuje spotkania miłośników muzyki akordeonowej w różnych miejscach Polski. W tym roku m.in. odbyły się II Podlaskie Spotkania Akordeonowe w Czarnej Białostockiej oraz w Częstochowie. Zjazdy te są okazją do wspólnego muzykowania miłośników tego pięknego instrumentu, którzy prezentują swoje dokonania muzyczne, nowe i klasyczne, zawsze chętnie słuchane wykonania akordeonowe. W prezentacjach tych biorą udział zarówno początkujący muzycy - zawsze bardzo życzliwie przyjmowani przez bardziej doświadczonych kolegów- jak i prawdziwi mistrzowie gry na tym, coraz bardziej zyskującym na popularności bo przecież niezwykłym, a trochę zapomnianym instrumencie, niesłusznie kojarzonym bardziej z muzyką taneczno-weselną niż utworami koncertowymi. Niewątpliwie Grupa Świat Akordeonu przyczynia się do popularyzacji tego instrumentu szczególnie wśród młodzieży.
W ciągu cyklicznych spotkań muzycznych, 29-30 listopada br. odbył się w Łomży XII Zjazd Grupy Świat Akordeonu pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Łomży. Pierwszy dzień wypełniły koncerty członków Grupy zarówno tych, którzy przyjechali do naszego miasta jak i posiadających duży dorobek akordeonistów łomżyńskich. Uczniów PSM w Łomży prezentowała Joanna Dąbrowska - utalentowana uczennica tejże szkoły w klasie Stanisława Morawskiego (wykonała podczas swojego recitalu utwór Tadeusza Wesołowskiego, którego nagrania zainspirowały A. Korytkowskiego do szerszej działaności akordeonowej, która to zaowocowała założeniem Grupy w 2011 r.) oraz Jakub Tarnacki, uczeń PSM I i II st. w Łomży w klasie Mirosława Kotelczuka; Dzięki temu mieliśmy więc możliwość posłuchania wielu znakomitych muzyków takich jak: Marek Karwowski, Paweł Dardziński, Bogdan Popiński z Warszawy, Roman Kryst z Częstochowy, lider podwórkowej kapeli "Grupa Romana", Marta Żebrowska z Miastkowa, Sonia Rożniakowska z Komornicy k. Wieliszewa-akordeonistka urodzona za wschodnią granicą, Kamil Grabiński - 14-letni akordeonista z okolic Dąbrowy Białostockiej, Karol Kozak z Lubartowa, jeden z najzdolniejszych akordeonistów Grupy "Świat Akordeonu"; znakomity muzyk Marcin Kubuszewski i wiele innych znakomitosci, którzy - w gościnnie udostępnionej przez Rektora PSI iP auli uczelni przy ulicy Akademickiej - zaprezentowali wspaniale zagrane utwory muzyki popularnej, ludowej, rozrywkowej i kameralnej. W wieczór ten salę koncertową wypełniły falujące rytmy kujawiaków polskich, francuskich walczyków i innych perełek muzyki płynącej z akordeonu - instrumentu czarującego słuchaczy charakterystycznym dźwiękiem pełnym optymizmu i wręcz słonecznego światła. Była też rzadka już, polska harmonia pedałowa, na której Eugeniusz Piaścik z Dębnik zagrał kilka skocznych, kurpiowskich melodii.
Wspaniałą niespodziankę sprawił słuchaczom występ zespołu „Tekla Klebetnica” , który tworzą Zygmunt Czupryn -świetny akordeonista i Ania Adamowska - skrzypaczka i wokalistka, której pełna temperamentu gra i zarazem subtelny, niepowtarzalny uśmiech stworzyły nieodpartą magię tego koncertu opartego na ludowych motywach pełnej temperamentu muzyki góralskiej i powszechnie znanych i bliskich każdemu standardów muzyki popularnej.
Młodzi muzycy wręcz zauroczyli słuchaczy. Szczególnym wzruszeniem widzów nagrodzony został duet skrzypcowy: Zuzia Piasecka (córka Marcina Piaseckiego) i Ania Adamowska (z zespołu "Tekla Klebetnica").

Trzecią część występu zapełnił Michał Sawicki – bardzo utalentowany łomżyński muzyk i solista, który śpiewał piosenki z autorskiej płyty akompaniując sobie na akordeonie i wspierając koncert prezentacją wizualną obrazów na wielkim ekranie. Usłyszeliśmy nowe interpretacje tradycyjnej pioseneczki „Cyganeczka Zosia”, potem przyszła kolej na piosenki Seweryna Krajewskiego, potem na sentymentalne, rosyjskie „Trojki dwie’, następnie popłynęły gorące rytmy „bałkanicy”, warszawski „Bal na gnojnej’ i – na zakończenie- hymn łomżan „My z Łomży”. Koncert przyjęto owacyjnymi brawami. Tak minęła ostatnia godzina tej muzycznej uczty zakończonej wspólnym zdjęciem gości i uczestników.
Wśród widzów byli nie tylko członkowie Grupy, ale również: Marcin Piasecki, Grzegorz Kurkowski, Anna Arkita, Tomasz Habdas, Jarek Siuchta, Rafał Mazerski, Marek Pauk, Joanna Zarzycka), ale również osoby spoza Grupy, seniorzy z Łomżyńskiego Klubu Seniora (m.in. Henryk Cwalina, Lucjan Czartoryjski z żoną Haliną), Mieczysław Raś, Aksana Gedrowicz (pochodząca z Białorusi, mieszkająca obecnie w Łomży, reagująca bardzo żywo na wszystkie 2-dniowe występy), Jerzy Zieliński (łomżyński stroiciel akordeonów, który współpracuje 50 lat z łomżyńską szkołą muzyczną; pochodzi z muzykalnej rodziny, a jego ojciec - Szczepan, był producentem harmonii), nauczyciele PSM w Łomży (Stanisław Morawski, Mirosław Kotelczuk), rodziny występujących (m.in. Marty Żebrowskiej, Kamila Grabińskiego i Michała Sawickiego).dołączyła też żona Mirosława Kotelczuka, Elżbieta, fagocistka, nauczycielka z łomżyńskiej szkoły muzycznej.
Nie był to koniec muzykowania bo wszyscy przenieśli się do gościnnej Restauracji Na Farnej na wspólną biesiadę akordeonową gdzie czekali już miłośnicy akordeonowych rytmów. Muzyka królowała tu i w następny dzień do późnego popołudnia. Tutaj muzycy poczuli więcej swobody i zagrali gościom swoje kolejne, mistrzowsko improwizowane utwory popularne i te bardziej poważne, kameralne i wirtuozowskie, ale zawsze opracowane w nieszablonowych aranżacjach. Akordeoniści grali w różnych składach dobieranych spontanicznie: brzmiały więc solówki, duety, tria ukazując kunszt muzyków i możliwości ich instrumentów. Grali kunsztownie, harmonicznie się uzupełniając zachowując wiodące motywy muzyczne utworów. Oczywiście z wielkim aplauzem przyjęto owe koncerty, a także ponowny występ „Tekli Klebetnicy”, ”Tria Kozaki” i solowych muzyków. Karol Kozak grając solo prezentował wiązankę musette, swingów i standardów jazzowych w koloraturowym wręcz wykonaniu,

Szczególne wyrazy uznania należą się właścicielom Restauracji Na Farnej, którzy od kilku już lat sprzyjają kulturze muzycznej preferując w cotygodniowych koncertach utalentowanych, rodzimych i zaproszonych instrumentalistów oraz solistów. Nasze miasto bardzo potrzebuje rozwijania kultury muzycznej skierowanej do wszystkich mieszkańców w różnym wieku i z różnymi zainteresowaniami dlatego działania zarówno indywidualne jak i grup twórczych wraz ze wspomagającymi je instytucjami prywatnymi i samorządowymi są tak bardzo ważne dla edukacji kulturowej społeczeństwa i regionu.

Zbigniew Ciborowski, Arkadiusz Korytkowski

Muzyczna podróż Michała Sawickiego

Michał Sawicki, muzyk grupy Boss i opiekun zespołu Soli Deo w szkołach katolickich wydał swoją pierwszą autorską płytę. W albumie „Pierwsza muzyczna podróż” zebrał ulubione piosenki: wielkie przeboje począwszy od lat 50. aż do najnowszych oraz utwory z poetyckimi tekstami Agnieszki Osieckiej czy Leonarda Cohena.
– Długo przygotowywałem się do tego żeby nagrać płytę. W końcu przestałem się obawiać tego czy będzie się to opłacało czy nie. Wybrałem 13 utworów, które są bardzo blisko mojej wrażliwości muzycznej i pomyślałem, że nagram tę płytę – moją, prawdziwą – tylko akordeon i głos! - mówi Michał Sawicki.

Debiutancka płyta Michała Sawickiego na pewno nie powstałaby w takiej właśnie formie, gdyby nie pewne wydarzenie sprzed kilku lat.
– Rozstałem się z akordeonem na dosyć długo w tym sensie, że przestałem na nim poszukiwać czegoś nowego – wyjaśnia Michał Sawicki. – Ale kiedy zaproszono mnie do grupy Świat Akordeonu to wtedy zobaczyłem, że tam są i amatorzy i zawodowcy, którzy poszukują nowych dróg, a ja w pewnym momencie się zatrzymałem. To było 2,5 roku temu i wtedy wróciłem do instrumentu na poważnie, zacząłem ćwiczyć po kilka godzin dziennie.
Te intensywne próby zainspirowały muzyka do zmierzenia się z utworami które cenił od lat, były z nim od zawsze i wywarły ogromny wpływ na jego muzyczną edukację. Stąd obecność na płycie zarówno ogromnych przebojów Czerwonych Gitar, folkloru miejskiego czy muzyki folk w postaci utworów Golec uOrkiestra czy Piersi. Są też poetyckie piosenki „Czy te oczy mogą kłamać” z tekstem Agnieszki Osieckiej oraz „Tańcz mnie po miłości kres” Leonarda Cohena w tłumaczeniu Macieja Zembatego oraz nieoficjalny hymn Łomży Hanki Bielickiej.
– Zamknąłem tę muzyczną opowieść piosenką „My z Łomży”, bo od momentu, gdy tylko zaczęła tutaj działać grupa Świat Akordeonu, to akordeoniści oddają hołd naszej kochanej Pani Hani – mówi Michał Sawicki. – Gramy przy jej ławeczce i pomyślałem, że warto zaakcentować na tej płycie pamięć o naszej małej ojczyźnie. Wiadomo, że Hanka Bielicka miała niepowtarzalną charyzmę, dlatego nie chciałem naśladować oryginału, ale odkryć ten utwór na nowo, zrobić go po swojemu.
Muzyk chciał też podkreślić wzrastającą rolę akordeonu we współczesnej muzyce – instrumentu wykorzystywanego w nagraniach klasycznych, jazzowych jak i rozrywkowych.
– Ta płyta ma dwa wymiary: rozrywkowy i edukacyjny – podkreśla Michał Sawicki. –Rozrywkowy, bo chcę pokazać ludziom, że muzyka którą gram bawi mnie i chcę się z nimi dzielić tą radością grania. Jej walor edukacyjny jest zaś taki, że liczę, iż kiedy młodzi ludzie jej posłuchają, zobaczą video w Internecie, to pomyślą, że może warto zacząć grać na akordeonie. Jest to przecież instrument bardzo uniwersalny, w którym prawa ręka zastępuje instrumenty klawiszowe, a prowadząc linię melodyczną jest też instrumentem solowym. Natomiast lewa ręka łączy dwa instrumenty, perkusję i gitarę basową, a czasem nawet gitarę rytmiczną. W jednym instrumencie jest więc zaklętych ich kilka, a gdy dołączy się do tego głos, można stać się człowiekiem orkiestrą i grać barwną, ciekawą muzykę.
Michał Sawicki planuje już kolejne nagrania, co sugeruje zresztą tytuł jego pierwszej płyty.
– Znajomi z branży muzycznej odradzili mi wchodzenie we współpracę z wytwórniami, bo z doświadczenia wiedzą, że chcą one mieć duży wpływ na wszystko – mówi Michał Sawicki. – Dlatego, chcąc mieć pełną niezależność, sfinansowałem i wydałem tę płytę sam. A jeżeli słuchacze będą nią zainteresowani, dzięki czemu ta inwestycja się zwróci, to może ta moja „Pierwsza muzyczna podróż” nie okaże się ostatnią, bo już myślę o kolejnej takiej wyprawie!

Wojciech Chamryk

http://www.4lomza.pl/index.php?wiad=37702

Sobota 29.11.2014

Honorowy patronat prezydenta Łomży nad imprezą

Zbigniew Ciborowski - rejestracja video, zdjęcia

16.30 - rozpoczęcie zjazdu przez Michała Sawickiego, przyiwtanie gości
Prowadzenie imprezy - Grażyna Łoś,
Ewelina Jackowska - pomoc przy prowadzeniu i organizacji całego zjazdu oraz fotografowanie i nagrywanie.

Lista wykonawców:

- Krystyna Binka (ps. Anna Kmicic) z Warszawy: akordeonistka, która zaczęła uczyć się grać z nut na akordeonie grubo po 60-tce, a jej nauczycielem jest Arkadiusz Korytkowski, założyciel Grupy "ŚA" (istniejącej 3 lata, podczas których odbyło się 12 zjazdów Grupy);

- Jakub Tarnacki, uczeń PSM I i II st. w Łomży w klasie Mirosława Kotelczuka;

- Joanna Dąbrowska, uczennica PSM I i II st. w Łomży w klasie Stanisława Morawskiego (wykonała podczas swojego recitalu utwór Tadeusza Wesołowskiego, którego nagrania zainspirowały A. Korytkowskiego do szerszej działaności akordeonowej, która to zaowocowała założeniem Grupy w 2011 r.);

- Marek Karwowski - łomżyński akordeonista, uczeń Mirosława Żelaznego, grający w zespole "Cool" (wcześniej w "Itex"), tworzący z założycielem Grupy duet Marek i Arek, znany z YouTube. Marek był drugą osobą, która po załozycielu dołączyła do Grupy.

- Paweł Dardziński, akordeonista z okolic Łomży, uczeń S. Morawskiego, grający z założycielem Grupy w Trio KOZAKI; Paweł potrafi również grać na harmonii pedałowej, pochodzi z muzykalnej rodziny, w której gra jego tata - Mieczysław,  oraz młodszy brat - Tomek (wszyscy na akordeonach i harmoniach).

- Bogdan Popiński z Warszawy, nauczyciel gry na akordeonie; podczas swego występu zaprezentował swoją kompozycję "Liryczny walczyk".

- Eugeniusz Piaścik z Dębnik, uznany harmonista kurpiowski, który podczas zjazdu Grupy zaprezentował grę na harmonii pedałowej i akordeonie. Przy akompaniamencie akordeonu zaśpiewał dwa utwory związane z Łomżą, natomiast na harmonii pedałowej zaprezentował utwory z regionu kurpiowskiego.

- Roman Kryst z Częstochowy, lider podwórkowej kapeli "Grupa Romana", ze swoją żoną Grażyną Łoś posiada olbrzymią kolekcję starych i unikatowych instrumentów, nie tylko akordeonów, harmonii, heligonek, itp. Oboje prowadzą na terenie całej Polski wystawy i ekspozycje. Roman podczas recitalu wykonał swoje autorskie utwory z rep. swojej kapeli, opowiadające o Częstochowie (teksty są autorstwa Grażyny, a autorem muzyki jest Roman). To właśnie żona Romka prowadziła oficjalną część imprezy w auli PWSIP w Łomży.

- Marta Żebrowska z Miastkowa, akordeonistka, której pierwszym nauczycielem był A. Korytkowski, a następnie w szkole muzycznej Mirosław Kotelczuk.

- Kamil Grabiński, 14-letni akordeonista z okolic Dąbrowy Białostockiej.

- Sonia Rożniakowska z Komornicy k. Wieliszewa, akordeonistka urodzona za wschodnią granicą, która dzięki Grupie powróciła do gry i swoje umiejętności prezentuje na każdym zjeździe.

- spontaniczny duet skrzypcowy: Zuzia Piasecka (córka Marcina Piaseckiego) i Ania Adamowska (z zespołu "Tekla Klebetnica").

- Karol Kozak z Lubartowa, jeden z najzdolniejszych akordeonistów Grupy "Świat Akordeonu"; to dzięki niemu powstało grupowe TRIO KOZAKI. Ukończył pierwszy stopień szkoły muzycznej w klasie fortepianu, obecnie uczy się na drugim stopniu w klasie akordeonu Elwiry Śliwkiewicz-Cisak. Uczestniczył we wszystkich 12 zjazdach Grupy.

Wśród widzów byli nie tylko członkowie Grupy (Marcin Kubuszewski, Marcin Piasecki, Grzegorz Kurkowski, Anna Arkita, Tomasz Habdas, Jarek Siuchta, Rafał Mazerski, Marek Pauk, Joanna Zarzycka), ale również osoby spoza Grupy, seniorzy z Łomżyńskiego Klubu Seniora (m.in. Henryk Cwalina, Lucjan Czartoryjski z żoną Haliną), Mieczysław Raś, Aksana Gedrowicz (pochodząca z Białorusi, mieszkająca obecnie w Łomży, reagująca bardzo żywo na wszystkie 2-dniowe występy), Jerzy Zieliński (łomżyński stroiciel akordeonów, który współpracuje 50 lat z łomżyńską szkołą muzyczną; pochodzi z muzykalnej rodziny, a jego ojciec - Szczepan, był producentem harmonii), nauczyciele PSM w Łomży (Stanisław Morawski, Mirosław Kotelczuk), rodziny występujących (m.in. Marty Żebrowskiej, Kamila Grabińskiego i Michała Sawickiego).

DRUGI DZIEŃ

Tekla Klebetnica
Występy Karola Kozaka i Arkadiusza Korytkowskiego (w roli pianisty), dołączał spontanicznie Michał Sawicki i powstała dzięki temu nowa odsłona Kozaków
Aksana Gedrowicz - taniec, angażowanie publiczności, żywiołowa reakcja na muzykę, śpiew.
Występ Michała Sawickiego.



Mini recital "Tekla Klebetnica" w Restauracji na Farnej

Strony: [1] 2 3