Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - krel

Strony: [1]
1
mechanizm basowy - kupa poplątanego żelastwa. Czy nie da się tego zastąpić elektroniką?
Ile wagi by się zaoszczędziło i kosztów strojenia!

To na pewno dałoby się zrobić! Popychacze zastąpić elektromagnesami a zamiast guzików przyciski. Całą matrycę akordów dałoby się zaprogramować nawet bez użycia jakiegokolwiek procesora - za pomocą samych diod (choć na układach programowalnych o niebo prościej)! Problem jest na poziomie zadania z Podstaw Techniki Cyfrowej (układy kombinacyjne) w technikum.
Żelastwa jednak do końca nie wyeliminujesz bo elektromagnesy to też żelastwo, tyle że o wiele prostsze w konstrukcji i na pewno tańsze niż 120 fikuśnych dźwigienek składanych ręcznie.
W organach traktura elektryczna jest już od dawna stosowana (zdaje się że organy w Oliwie taką mają).

Elektromagnesem też można sterować płynnie tylko musiałby być obciążony odpowiednio dobraną sprężyną. Oczywiście sterowanie się komplikuje bo trzeba w jakiś sposób mierzyć głębokość wciśnięcia przycisku... i tutaj niestety wychodzi przewaga układu dźwigienek który robi to samo tylko prościej. Do tego można ten mechanizm wykonać z tworzywa (dobrej jakości!) i wtedy na pewno wyjdzie lżejszy niż elektromagnesy.

W organach stosuje się trakturę mechaniczną (w mniejszych instrumentach), pneumatyczną (w większych) i elektryczną. Traktura pneumatyczna jest chyba najczęściej stosowana i też nie umożliwia częściowego otwarcia zaworków. A która lepsza? Ilu organistów tyle opinii ;) Do poczytania: http://arsorgani.republika.pl/trakt.html

2
stroiki z podwójnymi języczkami - ja wiem, że jeden gra w tę, a drugi - we wtę. Ale ten pomysł ma już ze 200 lat! Czy nie da się wymyślić stroik z jednym języczkiem?

A wiesz że też mnie to intryguje? W czasach precyzyjnych maszyn CNC nietrudno sobie wyobrazić produkcję płytki metalowej w której języczek byłby zagłębiony do połowy jej wysokości a krawędzie tego otworu w którym on się porusza byłyby zakończone ostro. W pozycji spoczynkowej języczek "widziałby" swoje otoczenie identyczne z jednej i z drugiej strony. Wydaje się że powinien drgać tak samo niezależnie od tego z której strony dostałby powietrze. I do tego obyłoby się bez tych skórzanych zaworków! Tyle tylko że taki głos jest nie do wykonania "A mano", ale czy to aż tak istotne?

3
... na fisharmonii :)

Ale dobry majster pewnie dałby radę założyć to do akordeonu (na dyszkant oczywiście). :)

https://www.youtube.com/watch?v=KhwOjHKvpyc


4
Off-topic / Akompaniament automatyczny w keyboardzie
« dnia: 18 Czerwiec 2015, 22:22 »
[...] schody zaczynają się gdy muszę dodać akompaniament automatyczny, bo lewa ręka musi opanować trochę inne chwyty trójdźwięków, uderzanych tylko raz w takcie [...]

Panie Włodzimierzu, ze zdjęcia nie potrafię odczytać jakiego dokładnie instrumentu Pan używa, ale wiele keyboardów ma kilka trybów grania akordów podkładu - uproszczony i pełny (czasem w kilku wariantach). Kiedy jako młodzieniec bawiłem się takimi instrumentami (około roku 92) miałem w domu keyboard CASIO i w trybie "CASIO chord" działało to tak że aby akompaniament grał np. C-dur wystarczyło nacisnąć sam klawisz C. Cm - klawisze C i D, C7 - klawisze C, D, E, Cm7 - klawisze C, D, E, F. To jest właśnie tryb uproszczony gdzie naciskane klawisze nie mają nic wspólnego z tym z jakich dźwięków rzeczywiście składa się akord. Pamiętam że kolega miał Yamahę i tam też istniał tryb uproszczony ale te kombinacje były inne.
Jeśli jednak cztery akordy to za mało, można było włączyć tryb pełny. W tym trybie grało się prawdziwymi pełnymi akordami i były dostępne praktycznie wszystkie możliwe (M, m, 7, 6, m7, dim, aug itd.). Można też było zmieniać akord w trakcie taktu. Jeden z trybów był taki, że uderzając lewą ręką akord, zmieniał się akompaniament. Tymczasem grając lewą ręką pojedynczymi dźwiękami można było podgrywać samemu  linię basu.
Proszę sprawdzić czy u Pana nie da się włączyć trybu pełnego - wówczas można grać prawdziwymi pełnymi akordami. Dla człowieka który ma budowę akordów "w głowie" tryb uproszczony może być bardzo mylący.  :)

5
Off-topic / Polak fotografem roku IPPAWARDS - Harmonista
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 21:34 »
Michał Koralewski wygrał konkurs na najlepsze zdjęcie wykonane iPhonem.
Na zdjęciu człowiek z harmonią. Widać że na świecie też wiedzą co dobre :)

http://www.tvp.info/20499970/polak-zrobil-najlepsze-zdjecie-iphoneem-w-tyle-zostawil-tysiace-osob

http://www.ippawards.com/2015-photographers-of-the-year/

Trzeba przyznać że zdjęcie naprawdę ma klimat.
Czy któryś z kolegów z Warszawy zna może tego grajka?

6
Edukacja muzyczna / Ogólna dyskusja o tangach
« dnia: 12 Czerwiec 2015, 20:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=vqSKxteg9xA

Pięknie Lajkonixie!  [brawo]
Znowu mnie inspirujesz do zagrania jakiegoś tanga. :)

7
Nagrania i filmiki akordeonowe / Amazing Grace
« dnia: 12 Czerwiec 2015, 16:52 »
Jakiś czas temu zostałem zainspirowany efektem dud na akordeonie i postanowiłem nagrać utwór Amazing Grace z wykorzystaniem tego efektu. Coś też tam straszyłem użyciem registru musette - i słowa dotrzymałem! Ludzie o wrażliwym słuchu, klikacie na własną odpowiedzialność!  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=qMh1rwDug_M

8
Off-topic / Rewanż akordeonisty za nocne imprezy sąsiada
« dnia: 27 Kwiecień 2015, 21:53 »
Gdyby sąsiad na skargę przyszedł, że np za głośno jest to zawsze możesz użyć powitania " bimbruj wełniana istoto" ( w wolnym tłumaczeniu pędź baranie )  ;)

Ostatnio to raczej ja mam powody do skarg. Młody piętro wyżej urządza imprezy do drugiej w nocy z muzyką typu umc-umc-umc. Zwrócenie uwagi nie pomogło, więc w niedzielę się wkurzyłem i tak około dziesiątej rano zacząłem sobie grać (na tutti) biorąc sobie do serca radę którą kiedyś dostałem:

krel akordeon który posiadasz do uzyskania pełni swoich walorów potrzebuję więcej powietrza,
naciśnij bardziej na miech a akordeon znacznie lepiej się odezwie :)

9
Nagrania i filmiki akordeonowe / Säkkijärven Polkka
« dnia: 30 Marzec 2015, 21:37 »
Cytuj
https://www.youtube.com/watch?v=-egkUgmT12M

Pierwszy raz słyszę utwór Sakkijarven Polkka jako metal. Zdecydowanie wolę wersję oryginalną (metalu nie cierpię).

10
Propozycje nowych utworów / Moon River
« dnia: 20 Luty 2015, 21:18 »
Czyli motyw z filmu "Śniadanie u Tiffany'ego".

https://www.youtube.com/watch?v=Ii9mYMwjv-o&list=UU5AGObz1K2wgJvw2El5QsJA

Mam nadzieję że się Wam spodoba taka propozycja :)
Jak znajdę chwilę czasu to wrzucę nutki do MuseScore i wstawię tutaj (chyba że ktoś już ma i może udostępnić innym).

11
"Przy kominku"
Przedwojenne (1929) polskie tango
Muzyka: A. Gold
Słowa: A. Włast

https://www.youtube.com/watch?v=iNkzYGWVMco

Mam przy nutach kartkę z wielkim napisem "NIE GRAJ DRAPACZKĄ DO PLECÓW!" (copyright by janucik  ;) ). To działa na mnie jak nauczyciel który cały czas pewnie by powtarzał "łokieć do przodu!".
Poprawiłem też ustawienie pasków, bo to był tak naprawdę problem numer 1 - akordeon umocowany za bardzo w prawo.

Stroiki w oktawie dwukreślnej mają tendencję do odzywania się z opóźnieniem, albo wcale. To zjawisko jest szczególnie widoczne na czystej ósemce (tu używam 16+8 w zwrotce i 8+8 w refrenie). Gdybym włączył samą czystą ósemkę to brzmiałoby jakbym grał nierówno albo połykał nuty. Małe ciśnienie w miechu to jedno, ale niestety akordeon wymaga też naprawy i strojenia.

PS. Nie strzelać do akordeonisty!
PS2. Konstruktywna krytyka mile widziana i wskazana :)

12
Poszukiwania nut / Kaczuszka i mak
« dnia: 02 Styczeń 2015, 22:34 »
Witam!

Czy ma ktoś może nuty do piosenki "Kaczuszka i mak"?
https://www.youtube.com/watch?v=kBedAKX-FJo

Zdaje się że oryginalnie jest to piosenka włoska o tytule "Papaveri e papere"
https://www.youtube.com/watch?v=I_Ecnp678nk

Udało mi się ze słuchu rozpracować linię melodyczną całego utworu i basy refrenu. Zastanawia mnie tylko jak powinien wyglądać akompaniament w pierwszej części zwrotki żeby nie brzmiało to monotonnie.

Pomoże ktoś?  :)

13
Od pewnego czasu irytuje mnie zachowanie niektórych głosów w oktawie dwukreślnej. Chodzi o to że po naciśnięciu klawisza dźwięk pojawia się z opóźnieniem, a przy próbie zagrania "piano" wcale się nie odzywa. Zjawisko występuje głównie na "czystej" ósemce. Jeśli włączy się kilka chórów lub używa basów, to wyraźnie słychać że ten głos (czysta ósemka) odzywa się z opóźnieniem lub nie odzywa się wcale. Jest to szczególnie widoczne dla dźwięku g2 i a2, ale inne dźwięki w zakresie c2-e3 zachowują się podobnie. Co może być przyczyną takiego zachowania?

http://youtu.be/d_84-eUg-JI

Tutaj słychać to wyraźnie w 25 i 36 sekundzie.

http://youtu.be/ddGJYFLAZjc


Zdjęcia przedstawiają głosy czystej 8. Ostatnie dwa głosy z wentylkami to g2 i a2.

http://i.imgur.com/dVgXCCR.jpg


http://i.imgur.com/CHG5SEj.jpg

Strony: [1]