Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - folk

Strony: [1] 2
1
Jak ustawić pióro na środku szczeliny? Czy trzeba poluzować nit?

2
Naprawa akordeonów / Głosy z sygnaturą "2"
« dnia: 14 kwi 2015, 20:24 »
Czy wiecie kto robił głosy sygnowane liczbą "2"? Czy to są niemieckie czy włoskie głosy? Pozdrawiam

3
Dziękuję dzidek. Tak podejrzewałem tylko nie byłem pewny, bo nie stroiłem nigdy na bulwar tylko zawsze stroiłem na tremolo, a nie chciałem głupio ryzykować. W sposób, który podałem krzywa odstrojenia obu ósemek będzie symetryczna, czyli powinno być dobrze i do strojenie będzie tylko jeden chór, a nie dwa.

4
Edukacja muzyczna / Odp: Fraza
« dnia: 21 lut 2015, 21:05 »
Słowo się rzekło, kobyłka u płota...
A u mnie słowo droższe pieniędzy.
Mam tylko nadzieję, że dr Królikowski mnie nie zatłucze za ten przykład.

https://www.youtube.com/watch?v=j3CZutV1U3c

Teraz już wszystko jest jasne. Dziękuję.

5
Mam trzychórową osiemdziesiątkę 16/8/8+. Czy dobrze rozumiem, że po odstrojeniu 8 o tyle samo co mam odstrojoną 8+ tylko w przeciwną stronę, zrobi mi się brzmienie bulwarowe 16/-8/8+ ?

6
Edukacja muzyczna / Odp: Fraza
« dnia: 20 lut 2015, 10:19 »
To tak jakby w wierszu 12-zgłoskowym, wprowadzić jeden werset 11-zgłoskowy.
Każdy werset musi być dokończony.

Często zdarza się że ktoś nie dotrzyma pełnego wersu, bo fajniej się wchodzi w refren, niż trzyma dźwięk do końca frazy (zob. "Więzienny Chińczyk" w wykonaniu Kapeli Czerniakowskiej). To całowicie wywala strukturę melodii.

Przyznaję, czasem w metrum 3/4, kompozytor wprowadza 1-2 takty w metrum 2/4, ale to są wyjątki gdy to jest potrzebne.

Wspomniałem, że ja sam mam dość słabe wyczycie frazy. Co więc robię?
Jeśli gram coś z nut, to pół biedy, kompozytor ma obowiązek to czuć, jak poeta. Czasami jednak policzę. Dla pewności.
Ale jeśli gram ze słuchu, to wolę sobie policzyć taktami strukturę melodii, czasem z grubsza taką strukturę sobie zapiszę.

Niedotrzymanie frazy jest, moim zdaniem sporym błędem i ulega mu sporo akordeonistów grających ze słuchu. Zauważcie, że tańczący muszą wtedy przeskoczyć na nodze, albo okazuje się im, że jeśli akcent zaczynali lewą nogą, to teraz akcentuje się im na prawą nogę.

Z tego wynika, że jeżeli basowanie będzie grane równo to obojętnie jakimi wartościami wypełnione takty melodii będą dotrzymaniem frazy.

7
Mogą tak godzinami.....

https://www.youtube.com/watch?v=0hTtJ0dqFds

Czy można gdzieś znaleźć nuty do aranżacji jak na tym nagraniu?

8
Jak się przypina taką poduszkę do akordeonu i czy tylko na czas gry czy na stałe? Po stronie poduszki jest zatrzask, ale jak to przyczepić do akordeonu? Druga część zatrzasku jest jakoś montowana do akordeonu?

9
W których niemieckich akordeonach jest fabryczne musette?
Wiem o Horch Exquisit  i Hohner Tango VM. W jakich jeszcze?

10
Czy to możliwe, żeby Weltmeister Stella miał fabrycznie zamontowane głosy Hohnera?

11
Czy wolno ściskać lub rozciągać miech bez wciskania klawiszy? Czy jest to bezpieczne i nie rozszczelni akordeonu lub czy nie uszkodzi czegoś? Myślę o dwóch przypadkach. Pierwszy, aby dźwięk zacząć w momencie w którym jest już jakieś ciśnienie w miechu zrobione przed naciśnięciem klawisza. Drugi przypadek to jak ludzie sprawdzają szczelność miecha, trzymając za część z klawiszami, a część basowa wisi na miechu i patrzą jak szybko ona opada.

12
Czy bezpieczna dla akordeonu jest zmiana registra w czasie trwania nuty, albo trzymania ciśnienia w miechu?

13
Czyli zwykły futerał z akordeonem tak ustawiać, jakby akordeon stal na nóżkach? Nie na boku, ani na plecach?

14
Akordeon od A do Z / W jakiej pozycji przechowywać akordeon?
« dnia: 15 paź 2014, 10:24 »
W jakiej pozycji powinno się przechowywać akordeon jeżeli będzie on leżał dłuższy czas? Podobno wcale nie jest najlepiej na nóżkach tylko w jakiejś innej pozycji, bo coś dzieje się z zaworkami.

15
Dzięki! :)

Strony: [1] 2