Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MarianRI

Strony: [1] 2
1
Fajny pomysł z tymi magnesami. W akordeonie myślę że najbardziej problematyczne byłoby dozowanie ciężaru magnesików szczególnie dla stroików małych i to czy w czasie grania nie zmienią swego położenia na stroiku (magnes neodymowy trudno jest oderwać, ale przesunąć już dużo łatwiej).
Pomyślałem że rozwiązaniem byłby może magnes w proszku, ale grudki takiego proszku z racji swojego kształtu miały będą małą powierzchnię styku/przylegania do blaszki stroika.

2
Witam. Dziękuję za piękne tabelki. Wnioskuję że, jeżeli wykres odstrojenia (F3=21centów - A6=7centów) sprawdził się dla akordeonu strojonego wg. A4=440Hz, to mogę go zastosować w formie nie zmienionej dla strojenia akordeonu wg. A4=441Hz, 442Hz, 435Hz, czy innym.
A odnośnie mojego wcześniejszego zapytania o tremolo 10 - 5 centów,  stworzyłem taki wykres gdzie F3=+10ct. A3=+11,15ct. H3=+11,35ct. A4=+10,37ct H4=+9,98ct., potem wartości w centach już ciągle spadają.
Mimo że na początku wykresu wartości w centach rosną max. 11,39ct., to dudnienia rosną równomiernie od początku wykresu do samego końca o około 0,1 z półtonu na półton.
Jeszcze nie sprawdziłem tego w praktyce. mam nadzieję że zagra.

3
A jak będzie wyglądała sprawa strojenia całego akordeonu wg. A4=441Hz. Użycie odstrojenia stosowanego dla A4=440Hz zmieni dudnienia chyba niezauważalnie, ale dla stroju np. A4=435Hz zmiana będzie większa.

4
Dziękuję Marcel. Właśnie o to mi chodziło. Nie miałem pewności, czy na wspólnym wykresie będą to dwie proste równoległe. Ale jeżeli okaże się że nie o to chodzi to mnie to nie zdziwi, bo wiem że niewiele wiem.
Odnośnie wykresów, to wydaje mi się że strojenie wg. wcześniej zaplanowanych wykresów, z wyliczonymi dudnieniami dla poszczególnych półtonów jest sensowne. Daje chyba lepsze wyniki i strój precyzyjniejszy niż wątpliwy słuch i brak doświadczenia. Aby ''słyszeć '' też potrzebne jest doświadczenie, trzeba wiedzieć czego słuchać.

5
Byłem/jestem zupełnie zielony w temacie strojenia, i zacząłem od zera około 3 lata temu. Wszelkie informacje na temat czerpałem głównie z tego naszego forum i tu chciałbym wszystkim aktywnym bardzo podziękować. Pierwszy akordeon welt 80-tka piłowałem głosy niemiłośiernie w tą i spowrotem i zawsze było coś nie tak. Pomyślałem że odstrojenie powinno być poukładane matematycznie i zacząłem kombinować z wykresami. Kiedy stworzyłem jakiś wykres, brakowało mi odwagi aby wg. niego stroić. Tworzenie wykresów zabierało mi mnóstwo czasu, wyliczanie każdego kolejnego półtonu w Hz i potem zamiana na centy.  Często też wypatrzone wykresy na forum analizowałem , przeliczałem, próbowałem zrozumieć jak powstały. Rezultat popsute głosy z welt 80-tki, popsute głosy z Diany 120-tki i jeszcze weltek z głosami oznaczonymi #. Serino w stanie dobrym do strojenia. A teraz "sukcesy'' gra  welt 80-tka w stroju bulwarowym +16 i - 12 centów, oraz welt 120-tka +21do +7 centów, obydwa modele to Gigantilli. Z brzmienia jestem zadowolony, ale ciągle czuję niedosyt wiedzy i pewności tego co zrobiłem. Nie żałuję czasu ani pracy bo to była piękna przygoda, jeszcze raz wielkie DZIĘKUJĘ [brawo] [akordeon]

6
Witam. dużo pracowałem nad wykresami do odstrojenia tremolo, liczyłem, analizowałem,rysowałem wykresy,w rezultacie rodzina patrzy na mnie jak na dziwaka i nurtuje mnie dwa pytania. Jeżeli nie dostanę odpowiedzi to ja to uszanuję, ale dziękuje bardzo za każdą odpowiedż. Czas nastroić swoje Serino.
Accordionie odnośnie Twoich wypowiedzi z pierwszej strony- ,, odstrojenie powyżej 4 centów już musi być krzywą''- czy to znaczy że prosta o odstrojeniu 4 centy jest tym samym co nastrojenie chóru wg. a=441Hz? Drugie to czy odstrojenie tremolo 10- 5 centów może dać wynik dla H3-ok.11,5ct  H4-ok.10ct H5-ok.7ct?

7
Głosy są czyściutkie, dopiero zawoskowane, żaden pająk jeszcze nie wlazł. Finał jest taki, ująłem z grubości filcu pod klawiszem f1, powiększyłem otwarcie dekawek wszystkich klawiszy czarnych przez podginanie dżwigni. Efekt prawie żaden. Dalej zamieniłem f1 w fagocie głos z dixa, na głos z#. ma on stroik trochę krótszy, Zamieniłem też głosy w obu fletach f1 z dixa na głosy nieznakowane z weltmeistra Diana, też są krótsze, piccolo zostało w oryginale. I jest dobrze, (noo pprawie ddobrze). jak dla mnie do przyjęcia. Prawda,że klawisz f1 wciska się teraz głębiej od innych, ale przy szybszym tempie i głośniejszej  wszystko jest okej mimo tego że klawisz f1 nie jest wciskany do końca
Guralband w swojej wypowiedzi zaznaczył, że wysokość podnoszenia dekawek musi być nie za duża i nie za mała a w sam raz. I w tym kierunku powinienem działać, ale nie mam już siły na to. (może kiedyś)
W akordeonach Diana i Serino przeniesione są na głosnice dla klawiszy czarnych dżwięki a m, a1 i c3. uważam że w celu uniknięcia różnic w wysokości i kącie podnoszenia dekawek zastosowano tam podwójne dżwignie. Nie mam sprzętu aby zrobić nagranie.

8
Ćwiczyłem z tym głosem (głosami) f1, ale efekt mizerny. Powiększyłem otwarcie klapki tak że dotyka mechanizmu registrów, dobierałem zaworki na 16' i 8'-kach, zamieniałem głosy na takie z krótszymi stroikami i zawsze to samo jak ze ,,studni", tzn. dzwięk głuchy, inne bardziej dzwonią, są ostrzejsze.
W tej chwili na glosach oryginalnych 8'+8' , 8'+4', 8'+8'+4' , 16'+4' uznałbym że jest dobrze. Najgorzej jest na 16'+8'+8', lepiej na 16'+8', a w zestawieniu 16'+8'+8'+4' to chyba 4' dodaje trochę wigoru i jest lepiej niż 16'+8'+8'. Już zbrakło mi pomysłów.  Akordeon poza tym  gra pięknie, tym bardziej denerwuje ta wada.

9
Miałem pod klawiszami filc gr. około 8mm, siwy trochę stary. Pod klawiszem f1 wyciąłem całą grubość i dopiero teraz wysokość podniesionej dekawki jest taka jak dla klawiszy czarnych, około 9mm.
(Dekawki klawiszy białych podnoszą się 12mm). Dzwięk f1 odezwał się zdecydowanie lepiej, ale mógłby jeszcze lepiej. Dobrze byłoby uzyskać 12mm na czarnych i białym f1. A czy na tym f1 nie powinien być lżejszy zaworek??. Dalej będę próbował. Pod dekawkami filc + skórka=6mm., nie grubo ??

10
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i Tobie Marcel za tematy. Ja myślałem że na tym forum już wszystko przeczytałem, a jednak nie. Biorę się za klawiaturę, na początek ten f1. Oczywiście dam znać o efektach.

11
Witam po dłuższej przerwie (zdrowotne problemy) i przepraszam ''aszeluk'' on wie za co. Wróciłem do akordeonowego problemu.

Co trzeba zrobić z głosem f razkreslne? Dźwięk wydobywa się jak ze studni. Najbardziej odczuwalne na 16', mniej na 8'- kach, na 4' jest dobrze. Jest to Gigantilli 120 basów i tam dżwięki f1 przeniesione są na głośnicę dla głosów klawiszy czarnych.

Głosy przed zawoskowaniem ułożyłem chórami.
I tak: fagot (16') f oktawa mała.........................do c# 2-kreślna włącznie, długość stroików 38mm
                           d2, d#2, e2=36mm       f2, f#2, g2=34mm       g#2, a2, b2=31mm itd. itd
       : flety (8')    obydwa identyczne, przesunięcie oczywiście o oktawę wyżej niż fagot
       : piccolo (4')                                 przesunięcie                  o oktawę wyżej niż flety
Uważam, że dotąd wszystko jest okej.

Mam natomiast wątpliwości, czy klawiatura nie jest za płytka. Dekawki klawiszy czarnych otwierają się dużo mniej niż klawiszy białych i to normalne, wynika to z różnic długości dźwigni dekawek i samych klawiszy, a klawisz f1 otwiera dekawkę jeszcze mniej niż klawisze czarne z tej racji że jest dłuższy od czarnych. Może to być przyczyną niedomagań stroików większych, zużywających więcej powietrza. Bo dźwięki c#1 i d#1 też tłumią, ale sporo mniej. Może ktoś za mocno spłycił klawiaturę? Skoda ruszać klawiatury bo jest równiutka, co sadzicie?

Aha, próby grania były bez galeryjki i bez registrów.

12
Powitania / Odp: MarianRI
« dnia: 19 Kwiecień 2017, 14:10 »
Dziękuję za miłe powitania. Aha, powinienem coś sprostować. Przy rejestracji wpisałem województwo lublin, albo Lublin już nie pamiętam dużą czy małą literą i wyszło że jestem z Lublina. Tak naprawdę mieszkam w Dęblinie, tu gdzie żyli słynni stroiciele i budowniczowie harmonii J. Miazga i S. Jędrych.
Myślę że niczego to nie zmienia zasadniczo i mogę kolegów z Lublina traktować jako ziomali. Pozdrawiam serdecznie.

13
Off-topic / Odp: Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy
« dnia: 14 Kwiecień 2017, 22:26 »
Wszystkim forumowiczom zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych [akordeon] [toast]

14
Kiedys, przy okazji zaopatrzylem sie w sprezyne zwijaka przewodu uziemiajacego od cysterny wojskowej.
Skrobie sie i piluje podobnie jak stroiki dixa. Nawet dorobilem jeden stroik, jak dobrze pamietam G pisklak basowy, ale zrobilem to na szybko, jeszcze w pracy i niedokladnie. Spisuje sie niezle, ogolnie. Nie wykorzstalem go jednak. Mam zamiar wrocic do sprawy, ale nie wiem kiedy to bedzie, moze za miesiac. A jezeli ktos by chcial na probe moge wyslac kawalek.

15
''aszeluk'', rzeczywiscie masz racje. To nie bedzie F3. W/g proporcji moim zdaniem bylo by to D#3, co dla mnie nie ma to kluczowego znaczenia. Biore tez pod uwage, ze rysunek jest pogladowy, a nie dokladny.
Blad powstaly przy tworzeniu rysunku + blad zczytywania i fakt ze wartosci sa podane w Hz moze potegowac dalsze bledy przy obliczaniu centow. Moje obliczenia z bledem ktory zauwazyles:
1. F3-3,18 centow A6-3,21 centow, wszystkie klawisze prawie identycznie.
2. F3-7,52 A6-6,60  3. F3-17,98 A6-9,50  4. F3-25,42 A6-12,58  5. F3- 35,27 A6-14,98 , szostego nie analizowalem (potezne odstrojenie). Chodzi o poznanie roznych wykresow , zrozumienie jakimi prawami sie rzadza. Policze jeszcze raz i jezeli cie to interesuje podam Ci wszystkie wartosci.

Strony: [1] 2