Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SamMuz

Strony: [1] 2 3 ... 14
1
Propozycje nowych utworów / Odp: Polyushka Polye
« dnia: 16 Kwiecień 2018, 22:18 »
Fajnie zagrane :)

3
Powitania / Odp: BTV
« dnia: 16 Kwiecień 2018, 22:05 »
Cześć BTV

4
Bardzo fajna droga muzyczna. Ciekawe zdjęcia.
Na jednym z nich masz do dyspozycji aż trzy "parapety" Czy wykorzystywałeś je do pracy, czy one tak sobie stoją? Kiedyś grywałem na dwóch, ale stwierdziłem, że skoda dźwigać i jeden całkowicie mnie satysfakcjonuje. Ostatecznie koledzy z zespołu też niech coś robią, nie?

5
Akordeon od A do Z / Odp: Co to za zaczepy?
« dnia: 15 Kwiecień 2018, 23:29 »
Takie mocowanie pasów plus "poprzeczka" stosowałem w czasie nauki w ognisku - nauczyciel kazał. Było wygodnie i instrument dobrze się trzymał. Teraz, kiedy po długiej przerwie wróciłem do pogrywania jest mi wygodniej stosować tradycyjne mocowanie. Zastosowałem jednak pewną zmianę, mianowicie na górze prawy pasek zapinam z lewej strony i odwrotnie. Nie wiem czemu, ale cyja lepiej się trzyma.

6
Powitania / Odp: smialekcz
« dnia: 14 Kwiecień 2018, 22:06 »
Witaj  :)

7
Powitania / Odp: Kejpi
« dnia: 14 Kwiecień 2018, 00:29 »
Witaj Kejpi :)

8
Edukacja muzyczna / Odp: Skala pentatoniczna, a akompaniament
« dnia: 10 Kwiecień 2018, 23:10 »
PanSzczepan - no tak, rzeczywiście. Wystarczy postawić palce na basach podstawowych i pod nimi mamy wszystkie dźwięki pentatoniki: palec nr 5 na basie C, palec nr 4 na basie G, palec nr 3 na basie D, palec nr 2 na basie A i palec nr 5 na basie tercjowym E. Przestawiamy rękę w inną pozycję i analogicznie jest to samo. Pentatonika w jednej ręce - lewej.

9
Nagrania i filmiki akordeonowe / Odp: Kanały YouTube Forumowiczów
« dnia: 09 Kwiecień 2018, 20:36 »
Dziękuję  :)

10
Dołączę do tego "wyzwania" ale Uff .... nie spodziewałem się, że to taki trudny utworek.
https://youtu.be/Q2PSDupgnDw

11
Bardzo mi się podoba Twoja wersja i wykonanie. Super.  [brawo] [akordeon]

W pierwszym Twoim wejściu dziękowałaś Panu Markowi za podkład (bo oczywiście jest za co) ale myślę że On Tobie powinien też podziękować za dokończenie roboty. Super.

12
Edukacja muzyczna / Odp: Skala pentatoniczna, a akompaniament
« dnia: 05 Kwiecień 2018, 23:56 »
Ciekawostka dotycząca pentatoniki: jeżeli szereg kwint czystych sprowadzimy do jednej oktawy, to otrzymamy skalę pentatoniczną, np zaczynając od C mamy; C, G, d, a, e1  co daje skalę c, d, e, g, a
Mamy tutaj związek z kołem kwintowym.

13
Noooo, brawo. Mnie - staremu - trudno pojąć taką wiedzę, ale chyba pora uwierzyć tę technologię 3D. [brawo]

14
Tak, teraz chyba już jest jasność: aszeluk sprytnie wyeliminował Cmoll z minusem, (tę moją niepewność) z powodu dalszego zapisu Fm6 (a nie F-6) a Marcel przekonał mnie, że akordy te są grane naprzemiennie.
Zwróćmy uwagę, że właściwie to całe 12 taktów pierwszej części grane jest na jednym akordzie: C(7/-9) czyli dominancie septymowej (z noną małą) a rozwiązanie jest na tonikę Fmoll6.
Zauważmy, że grając np na pianinie lewą ręką akord Des,dim (zmniejszony) czyli Des+E+G+B a w melodii dochodzi dźwięk C - to razem wszystko brzmi jak C(7/-9)
W tym zapisie chyba chodzi o to, aby grać dźwięki E+G+B przez całą część, jako długie a zmieniać tylko w basie naprzemiennie Des - C - Des - C  itd aż do Fmoll6. I powinno to być co pół taktu , jak twierdzi Marcel, z czym w ostatecznych wioskach się zgadzam.
Mogę zamieścić całość zapisu jaki posiadam, może ktoś z nas będzie chciał to zagrać?

15
Opracowanie z basowaniem na akordeon ("Tito" Guidotti)
Super  [piwo]

Też początkowo zakładałem, że te akordy są następujące naprzemiennie, ale one właściwie niewiele się różnią brzmieniowo. Des zmniejszony (czterodźwięk) to właściwie C7/-9 bez prymy po przerzuceniu małej nony oktawę w dół. Chyba, że oznaczenie w nutach mówi, że jest to Cmoll7/9. Tego nie jestem pewien.
Twój przykład, ten niżej sugerowałby, że jest to jeden akord co wynika z ostinata w linii basowania. 

Strony: [1] 2 3 ... 14