Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Marta

Strony: [1]
1
Miałam kiedyś podobnie. Winna była sprężynka, która blokowała opadanie listewek w mechanizmie regestrowym. Pan Rybicki z Akademii Muzycznej w Warszawie naprawił to w podczas kursu w Miętnem w 5 minut, pokazując mi o co chodzi. Jeśli sprężynka jest słaba, albo poluzowała się, pod wpływem drgań przy naciskaniu klawiszy listewki połączone z szybrami opadają i stopniowo zamykają otwory pod głośnicami, dając głuchy, stłumiony dźwięk. Tak było przynajmniej w moim Weltmeistrze,

3
Kto pyta nie błądzi. Napisałam do prof. Łukasiewicza i dzięki Jego uprzejmości uzyskałam trochę wiadomości na temat pudełek przymocowanych do akordeonu. Zgodził się też na opublikowanie tych wiadomości na forum, miał zresztą zamiar opisać to wszystko na swojej stronie internetowej, ale brak czasu itd... Górne pudełko to odbiornik bezprzewodowego systemu słuchawek. Profesorowi przeszkadzały w grze kable od słuchawek, więc chciał mieć większą swobodę ruchów. Dolne pudełko jest to czujnik ciśnienia powietrza w miechu wysyłający sygnały MIDI do komputera. Biały kabelek to rurka podłączona do otworu kołka mocowania miecha. Jest to sprzężone z systemem odsłuchu na słuchawkach. Chodzi o to, żeby podczas nagrania z akompaniamentem elektronicznym, komputer regulował dynamikę zgodnie z dynamiką akordeonu. Brak tego utrudnia swobodną ekspresję i synchronizację, gdyż w cichych partiach akordeonu akompaniament zagłusza w słuchawkach dźwięk akordeonu, z kolei przy forte akordeonu podkład staje się słabo słyszalny. W muzyce rozrywkowej to tak bardzo nie przeszkadza, ale w klasycznej jest dużym utrudnieniem, lepiej więc żeby akompaniament dopasowywał się głośnością do akordeonu, jak w dobrze zgranym zespole. Nagranie dźwięku akordeonu jest zrobione przy pomocy dwóch mikrofonów studyjnych. Całość, łącznie z filmem, zrealizowana była w warunkach domowych, nie było potrzebne żadne kosztowne studio. Przyznam się, że to dla mnie zupełna nowość i nigdy wcześniej o czymś takim nie słyszałam. Ale interesowałam się raczej nagłośnieniem akordeonu w zespole, a nagrania to zupełnie inna dziedzina.

4
Dziękuję za odpowiedź, chętnie bym napisała do Profesora, ale nie mam żadnego adresu. Miałam dawno temu jako uczennica zajęcia z nim na kursie w Miętnem, ale nie pomyślałam wtedy, żeby zapisać sobie jakiś namiar. Jeśli chodzi o Hellmesbegera, to obejrzałam sobie nuty etiudy Maysedera (dostępne są w IMSLP/Petrucci Music Library) i okazuje się, że kropka w kropkę jest to dokładnie cały utwór. Więc Hellmesberger wg mnie jedynie opracował etiudę na orkiestrę, dopisał akordy itp. ale nie jest kompozytorem utworu. Ale prawa autorskie chyba wtedy nie działały.

5
Niedawno obejrzałam wersję video tego nagrania na Youtube ( https://youtu.be/hAlUeXyUcb4 ), gdzie widać akordeon, na którym utwór jest wykonywany. Mam w związku z tym pytanie, czy ktoś z forumowiczów orientuje się jakie urządzenia są przyczepione do akordeonu, jakie może być ich działanie? Górne pudełko wygląda na jakiś nadajnik mikrofonu bezprzewodowego, ale to by chyba było bez sensu, bo mikrofon widać przed akordeonem, na wysięgniku i nie jest on raczej bezprzewodowy. Ale do czego może służyć dolne pudełko, z białym kabelkiem, zupełnie nie mam pomysłu. Może zaglądają na forum studenci profesora i coś wiedzą na ten temat? Przy okazji dowiedziałam się, że nie Hellmesberger skomponował Sceny z balu, o czym byłam do tej pory przekonana, tylko Joseph Mayseder. Dziwna sprawa.

6
Przyłączam się do życzeń urodzinowych, szczerych mimo spóźnienia, ale co powiecie na to? Może jednak akordeon "urodził" się dużo wcześniej, jak twierdzą Włosi? Projekt Leonarda da Vinci jest z pewnością ponad 300 lat wcześniejszy.

https://i.imgur.com/1JOiHJh.jpg

7
Nagrania i filmiki akordeonowe / Odp: Lamento Sertanejo
« dnia: 08 Luty 2018, 09:47 »
Super nagrania, wielka kultura, brzmienie, miło posłuchać.

8
Sorry, zasugerowałam się wpisem kogoś, kto próbował stroić tremolo do 28 centów, a w takie rejony wchodzi właśnie tremolo francuskie i niektórzy próbują to osiągnąć tak dużym odstrojeniem.

9
Prof. Łukasiewicz wyraźnie pisze: Tremolo w akordeonie powstaje ze współbrzmienia dwóch lub więcej stroików strojonych na unison, ale różniących się nieznacznie częstotliwością drgań. Tzw. „tremolo francuskie” uzyskiwane jest poprzez jednoczesne brzmienie 3 lub więcej stroików, z których każdy nastrojony jest z małą odchyłką od stroju podstawowego. Takie tremolo charakteryzuje się gęstą, spójną barwą, niemożliwą do uzyskania z dwóch głośnic, nawet nastrojonych z dużym odchyleniem od podstawowego stroju. - Czyli podrobienie francuskiego tremola w naszych zwykłych akordeonach jest niemożliwe i to by się zgadzało z Waszymi problemami. Zawsze coś będzie nie tak. Ja też chciałam mieć francuskie tremolo w swoim akordeonie, ale stroiciel (nie w Polsce) odradził mi takie eksperymenty. A jeśli już, to zalecał kupno 3 głośnicy 8 stopowej, zamiast 4-stopowej, to może coś z tego wyjdzie, ale bez gwarancji powodzenia.

10
Na stronie prof. Łukasiewicza (http://www.lukasiewiczjerzy.pl) pojawiło się jego nagranie Scen z balu Hellmesbergera. Ci, co próbowali zmierzyć się z tym utworem, wiedzą jaki to stopień trudności. Nagranie zrobione jest z podkładem komputerowym i lepiej słuchać go na dobrym sprzęcie, albo dobrych słuchawkach.
Pozdrawiam wszystkich łamaczy palców
Marta

11
Bardzo pomaga, powinien to być pierwszy punkt, znajomość tego utworu z nagrań. Można wtedy patrzeć w nuty słuchając nagrania i większość rzeczy staje się zrozumiała. Ponadto uchroni to nas przed złym odczytaniem nut. Tak robią inni instrumentaliści, ale oni mają prawie wszystko już nagrane. Niestety mało jest nagrań akordeonowych, ale można np. posłuchać i nagrać w szkole starszego kolegę, który już ten utwór grał.

12
Naprawa akordeonów / Prof. Jerzy Łukasiewicz - strona www
« dnia: 02 Listopad 2017, 07:43 »
Na temat stroików, przyczyn ich odstrajania, reakcji, zamieszczone są dwa artykuły na stronie prof. Jerzego Łukasiewicza. www.lukasiewiczjerzy.pl. Zajmował się on badaniami naukowymi stroików dla przemysłu muzycznego.

Strony: [1]