Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Marcel

Strony: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 86
1111
Utwór wyzwanie / Bal na Gnojnej - utwór wyzwanie
« dnia: 08 Styczeń 2015, 16:33 »
"Bal na Gnojnej" - utwór wyzwanie

Utwór "Bal na Gnojnej", który zaproponował brebir
i który nagrali Kumar oraz Lajkonix zostaje "utworem wyzwaniem".

Zabawa polega na tym, aby nagrać video ze swoją wersją tego utworu. Nie jest to konkurs tylko wspólna zabawa. Tutaj wszyscy są zwycięzcami. Do zabawy może dołączyć każdy.

Nagrań innych wykonawców czy nut nie trzeba się sztywno trzymać, własne interpretacje i aranżacje to najciekawsza część naszej zabawy. Można śpiewać... a właściwie można wszystko.

Jeżeli ktoś już wcześniej miał nagrany ten utwór (a nic by nie zmieniał w nowszej wersji) to może wysłać do zabawy swoje stare nagranie.




Aby wziąć udział w zabawie
oprócz nagrania swojego filmiku, należy zrobić dwie rzeczy:

1) na YouTube w opis pod filmikiem wkleić tekst:
Zabawa "utwór wyzwanie" http://forum.akordeonowe.pl/utwor-wyzwanie/bal-na-gnojnej-utwor-wyzwanie-1190/

Dzięki temu mamy pewność, że jest to Twoje nagranie oraz inni trafią na temat z galerią wykonań wszystkich uczestników. Może też dzięki Tobie, ktoś nowy zdecyduje się dołączyć do zabawy! :)
Jeżeli nie wiesz jak wkleja się tekst w opis filmu to przeczytaj tę instrukcję.

2) na forum w tym temacie napisać wiadomość z linkiem do filmiku. Jest to potrzebne, abyśmy trafili na Twój filmik i mogli go dodać do zabawy i galerii wykonań.

W razie problemów czy niejasności proszę pytać tutaj na forum lub na e-mail podany na górze strony.

Cały czas można wysyłać swoje nagrania :)



Galeria wykonań

Honorowy gość naszej zabawy - Ron Davis, kanadyjski pianista jazzowy światowej klasy, a prywatnie wnuk „Grubego Joska” z piosenki o ulicy Gnojnej



O historii miejsca z piosenki

Nagrania są w kolejności zgłoszeń






Przykładowe nuty
"Bal na Gnojnej"

Nuty opracowane i udostępnione dla Forum przez śp. Włodzimierza Królikowskiego
http://i.imgur.com/cvWH705.jpg





Zobacz też inne "utwory wyzwania"

Do naszej zabawy, cały czas można nagrywać każdy z tych utworów :)

1112
Nagrania i filmiki akordeonowe / Herody - kolędnicy
« dnia: 07 Styczeń 2015, 11:42 »

Herody (video)


Herody – ludowe przedstawienia bożonarodzeniowe odgrywane przez grupy kolędnicze, podobne do jasełek. Treść przedstawienia opiera się na fragmencie Ewangelii (Mt 2, 16-19) opisującym rzeź niewiniątek i śmierć króla Heroda Wielkiego. Główny wątek dramatyczny ma cechy moralitetu - ukazuje walkę dobra (Anioł) ze złem (Diabeł). Despotyczny Herod skazany jest na wieczne potępienie i poddany dwóm egzekucjom: Śmierć zabiera jego ciało, a Diabeł duszę. W niektórych regionach Polski do wątku głównego dodawane były wątki fakultatywne, np. humorystyczne sceny z Żydem i Turkiem lub wizytę u Heroda Trzech Króli.

Schemat głównego wątku:
  • Przedstawienie Heroda (dokonane przez Marszałka lub kogoś z jego świty)
    Autoprezentacja Heroda
    Wiadomość o narodzinach Chrystusa (podana przez Trzech Królów, albo kogoś ze świty Heroda)
    Przesłuchanie Żyda o miejscu narodzenia Mesjasza
    Wydanie rozkazu zabicia wszystkich niemowląt płci męskiej
    Nakłanianie Heroda do zmiany decyzji (Anioł lub syn Heroda)
    Zapowiedź śmierci Heroda (Anioł, w niektórych regionach Turek)
    Pojawienie się Śmierci i Diabła oraz próba wykupienia się Heroda od śmierci
    Śmierć Heroda i spór między Diabłem i Śmiercią o jego duszę.

1113
Humor akordeonowy / Awaria nagłośnienia i złota rączka
« dnia: 05 Styczeń 2015, 22:44 »
Wychodzi na to, że akordeoniści powinni się powolutku zabierać za lutowanie i zestawianie nagłośnień... Do czego to doszło!

:) !


E a Sanfona de Zé do fole quebra (video)

1114
Każdy w dowolnym momencie może zgłosić pomysł na nowy utwór lub zagłosować na pomysł innego forumowicza.


Aby zaproponować nowy utwór do zabawy "utwór wyzwanie" wystarczy:
1) nagrać swoje wideo ze zgłaszanym utworem
2) założyć nowy temat w dziale "Propozycje nowych utworów" o tytule takim, jak zgłaszany utwór
3) w opis filmika na YouTube wkleić link: http://forum.akordeonowe.pl/utwor-wyzwanie/


Aby zagłosować na dowolną propozycję utworu wystarczy:
1) nagrać swoje wideo z tym utworem i dodać je do tematu na forum :))
2) wkleić w opis filmiku na YouTube link: http://forum.akordeonowe.pl/utwor-wyzwanie/


Wystarczy, że pojawią się 3 nagrania jakiegoś utworu, a zostanie on wybrany jako nowy "utwór wyzwanie" :)

1115
Darmowe nuty akordeonowe / Poppa Piccolino (Kaczuszka i mak) - nuty
« dnia: 03 Styczeń 2015, 11:03 »
Popularna włoska tarantella z lat '50 o tytule "Papaveri e papere", znana też jako "Poppa Piccolino" w wykonaniu Diany Decker. Tytuł angielski "Poppies and Ducks". W Polsce znany jako "Kaczuszka i mak". Kompozytor Vittorio Mascheroni.

Diana Decker - Poppa Piccolino (1953)
https://www.youtube.com/watch?v=MTtq22vomBM

Fragment grany na akordeonie
https://www.youtube.com/watch?v=joglryqsCvc

http://i.imgur.com/2fJxzPw.jpg


http://i.imgur.com/SHwbzVA.jpg

1116
Off-topic / Życzenia noworoczne
« dnia: 31 Grudzień 2014, 19:26 »
https://www.youtube.com/watch?v=9H7dq8nYYJc

a tak na poważnie :)

Wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku 2015!

1117
Basy Akordeonu / Amerykańska notacja basów akordeonu
« dnia: 31 Grudzień 2014, 12:31 »
4 kwietnia 1938 roku amerykańskie stowarzyszenie akordeonistów American Accordionists' Associations (A.A.A.) przyjęło następujący standard zapisu basów dla akordeonu. Standard ten zaakceptowały także stowarzyszenia akordeonistów z innych krajów takich jak Brazylia, Wielka Brytania, Włochy, Francja, Australia, Norwegia, Szwecja, Belgia, Hiszpania.


Pojedyncze basy (podstawowe i pomocnicze) oraz akordy zapisywane są przy pomocy pojedynczych nut.

Środkowa trzecia linia w kluczu basowym oddziela pojedyncze basy od akordów



Nuty znajdujące się pod 3 linią to pojedyncze basy
http://i.imgur.com/X93kJC9.jpg



Nuty nad 3 linią to akordy
http://i.imgur.com/y3m5pbk.jpg


O typie akordu mówi znak nad nutą
M - dur
m - moll
7 - septymowy
d - zmniejszony




Przykłady
http://i.imgur.com/TR6hidD.jpg



http://i.imgur.com/dtHl0Bi.jpg

1118
Jest to rozdział z "Poradnika Akordeonisty", którego autorem jest Pan Ryszard Borysionek.
Pan Ryszard zgodził się na opublikowanie poradnika na naszym forum :)

Jeżeli chcesz coś dodać w tym temacie lub masz jakieś pytania związane
z tematem tego rozdziału to śmiało pisz posty poniżej.


Rytmizacje, czyli jak powoli ćwiczyć w szybkim tempie

Z pewnością każdemu akordeoniście zdarzyło się grać utwór
skomponowany z prawie samych drobnych wartości
rytmicznych – ósemek bądź szesnastek. Właśnie podczas
wykonywania takich utworów o błędy tekstowe i niestabilne
tempo najprościej. Wielokrotne przegrywanie „w kółko”
poszczególnych fragmentów, które „nie wychodzą” zazwyczaj
nie przynosi poprawy. Pomoże nam jedynie metronom
(który każdy szanujący się akordeonista powinien mieć)
i sposoby ćwiczenia opisane poniżej.

Ciąg jednakowych wartości rytmicznych zamieniamy na
następstwo długich i krótkich. W przypadku ósemkowej
melodii wyglądać to będzie w następujący sposób:

melodia oryginalna:
http://i.imgur.com/0Ba1Gc3.jpg


po zmianie („długa, krótka – długa, krótka”):
http://i.imgur.com/ZgqHJQk.jpg


Ustawiamy metronom na wolny puls (np. 60 uderzeń na minutę)
i ćwiczymy wybrany fragment w nowej wersji rytmicznej.

Ważne jest to aby wartość „długa” była w naszym
tempie możliwie najdłuższa, a „krótka” była wręcz jej
ozdobnikiem. Grając w ten sposób w wolnym tempie
ćwiczymy szybkie następstwo krótkiej i długiej nuty.
Ten błyskawiczny ruch palców przygotowuje nas
do precyzyjnej gry w tempach szybszych.

Jeżeli zaczniemy grę od wartości krótkiej, szybki ruch palców
przenosi się na inne dźwięki. W ten sposób  cwicząc w wolnym
tempie przygotowujemy każdy dźwięk melodii do szybkiej gry

„krótka, długa – krótka, długa”:
http://i.imgur.com/RkwV6RJ.jpg



Możemy jeszcze ćwiczyć wykorzystując inne rytmy, które dla
przejrzystości wymagają zapisu w innym metrum :

„długa, długa – krótka, krótka”:
http://i.imgur.com/phbEHDB.jpg


lub odwrotnie: „krótka, krótka, długa, długa”
http://i.imgur.com/endMB8I.jpg



Jeżeli graficznie krótką nutę zaznaczymy jako kropkę a długa
będzie kreską to nasze cztery schematy będą wyglądały
następująco:

1: — • — • — • — •
2: • — • — • — • —
3: — — • • — — • •
4: • • — — • • — —

Są to cztery podstawowe rytmizacje, które polecam ćwiczącym.
Nie oznacza to, że są one jedyne. Spróbuj samemu lub z pomocą
Twojego nauczyciela opracować na lekcji jeszcze inne
– bardziej skomplikowane.

Pamiętaj o tym, żeby trzymać się zawsze jednej wersji palcowania
(zmieniając rytmizację nie zmieniaj aplikatury!).

Grając z akompaniamentem - bas i akord stawiaj zawsze na nucie
takiej jak w wersji oryginalnej (przed zmianami).

Powodzenia!

1119


27.12.2014, 22:05, TV Kultura

Polonium – Motion Trio i Leszek Możdżer

Zwiastun
https://www.youtube.com/watch?v=VfevlNKsqek


Klasyka polskiej muzyki XX i XXI wieku w wykonaniu mistrzów akordeonu. W zarejestrowanym przez TVP Kultura koncercie zespół Motion Trio wykonał utwory ze swojej ostatniej płyty „Polonium”.

Na krążku znalazły się kompozycje Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Wojciecha Kilara, Henryka Mikołaja Góreckiego oraz Marty Ptaszyńskiej. Gościem specjalnym projektu jest Leszek Możdżer, który zagrał partię solową Koncertu na klawesyn lub fortepian i orkiestrę smyczkową op. 40 Góreckiego.

Płyta „Polonium” była spełnieniem wieloletnich marzeń krakowskich wirtuozów akordeonu: Janusza Wojtarowicza, Pawła Baranka i Marcina Gałażyna. Jej tytuł pochodzi od łacińskiej nazwy pierwiastka Polon odkrytego przez Marię Curie-Skłodowską, nazwanego tak na cześć Polski. Idea „polskości” z charakterystycznymi dla niej kulturowymi odniesieniami towarzyszyła muzykom od początków powstawania projektu. „Myślę, że (…) udało się uchwycić wyjątkową polską emocjonalność z jej fobiami, przeoraną historią, ale i godnością, przywiązaniem do tradycji, polskim lękiem przed: »innymi«, samotnością, przyszłością, a jednocześnie z ogromną, często irracjonalną nadzieją. To bardzo głęboka i mocna płyta” – tak koncepcję płyty opisał Janusz Wojtarowicz, odpowiedzialny za aranżację utworów.

W 2014 roku za płytę „Polonium” zespół Motion Trio otrzymał nominację do nagrody TVP Kultura - Gwarancje Kultury w kategorii „muzyka poważna”.

Grupa Motion Trio koncertowała na całym świecie. W jej repertuarze znajduje się muzyka dawna oraz współczesna: od klasyki, przez jazz, po muzykę etniczną. Muzycy na koncie mają współpracę m.in. z Bobbym McFerrinem, Michaelem Nymanem, Krzysztofem Pendereckim, Wojciechem Kilarem, Tomaszem Stańko czy raperem L.U.C.’iem.

1120
Na uniwersytecie Princeton University w USA przeprowadzano badania próbujące stworzyć kontroler do syntezy mowy wraz z modelowania ludzkiego głosu w czasie rzeczywistym, który umożliwiałby symulację śpiewu. Naukowcy doszli do wniosku, że świetnie nadaje się do kontroler bazujący na budowie zbliżonej do... akordeonu.

Oddech i pracę przepony można bowiem symulować operując miechem.

Głoski wybierać przy pomocy guzików basowych dostępnych z lewej strony akordeonu,
a ich wysokością sterować przy pomocy klawiszy znajdujących się z prawej strony akordeonu.

Nagranie z dokumentacji. Proszę pamiętać, że filmik powstał 15 lat temu.


The SqueezeVox - Lisa (video)


Jeżeli ktoś chciałby poczytać więcej o projekcie (j. angielski)
http://quod.lib.umich.edu/cgi/p/pod/dod-idx/squeezevox-a-new-controller-for-vocal-synthesis-models.pdf?c=icmc;idno=bbp2372.2000.148

1121
Jest to rozdział z "Poradnika Akordeonisty", którego autorem jest Pan Ryszard Borysionek.
Pan Ryszard zgodził się na opublikowanie poradnika na naszym forum :)

Jeżeli chcesz coś dodać w tym temacie lub masz jakieś pytania związane
z tematem tego rozdziału to śmiało pisz posty poniżej.


W rozdziale tym zajmiemy się dźwiękami manuału basowego.

Tworzą go guziki rzędu pierwszego i drugiego czyli
basy tercjowe (pomocnicze) oraz  basy podstawowe

Świetna orientacja w rozkładzie dźwięków w tych rzędach
daje gwarancję szybkiego rozczytywania utworów
(szczególnie polifonicznych) i sprawia,
że granie gam i pasaży należeć
będzie do czystej przyjemności.

Dla porządku i łatwiejszej orientacji
nazwy dźwięków z pierwszego rzędu podkreślamy.

W przypadku zaznaczonej w utworze aplikatury (palcowania)
obowiązuje ta sama zasada: podkreślony numer danego palca
karze nam grać bas w pierwszym rzędzie.

Guzików w manuale basowym akordeonu
120 basowego jest 40,
80 basowego – 32,
60 basowego – 24.




Żeby opanować położenie ich wszystkich tak naprawdę
wystarczy wiedzieć gdzie leży kilkanaście tych położonych najbliżej „C”.
Lokalizacja nawet tych najbardziej odległych to kwestia
logicznego myślenia i znajomości paru zasad.


Często mamy problem z odnalezieniem dźwięku basowego
szczególnie wtedy gdy chodzi o dźwięk z krzyżykiem lub
bemolem. W wielu przypadkach z pomocą przychodzi nam
enharmonia (enharmonia to niezmienność brzmienia
wysokości dźwięku przy zmianie jego nazwy i pisowni.

Na przykład gis = as, b = ais, eis = f). Gdy przerażeni szukamy
tajemniczego „ges” i chcemy połączyć go legato z „g” wystarczy
przypomnieć sobie, że ges to inaczej „fis” i sprawa
staje się dziecinnie prosta.

Omówmy teraz bardziej skomplikowane przypadki.




Nie wiemy jaki dźwięk leży w II rzędzie pod As.

„As” to „A” z bemolem. „Odczepiamy” na chwilę bemol
i zostawiamy tylko samo „A”. Pomyślmy o dźwięku „A” z II rzędu.
Jaki bas znajduje się pod „A”? Oczywiście „D”!
Przyczepiamy teraz nasz bemol do „D” i mamy odpowiedź na
pytanie co leży pod „As”. Szukany dźwięk ma na imię „Des”.




Szukamy nazwy dźwięku leżącego nad „Gis” w I rzędzie.

Postępujemy tak samo jak w poprzednim przypadku. Tym
razem „odczepiamy” krzyżyk od „Gis”. Sprawdzamy jaki bas
znajduje się w II rzędzie nad „G”. Traktujemy krzyżykiem „D” i
już wiemy, że nad „Gis” leży „Dis”.


Dzięki opisanym wyżej sposobom żaden bas ani z pierwszego
ani z drugiego rzędu nie będzie dla nas anonimowy.




Bardzo ciekawe są zależności między I a II rzędem basów.
Dlaczego basy rzędu pierwszego nazywają się „tercjowe”?
Są one w odległości tercji wielkiej w górę (4 półtony) od dźwięku
sąsiedniego w drugim rzędzie. Obok „E” leży „C”, obok „H” –
„G” itd. Taka relacja występuje między wszystkimi sąsiednimi
dźwiękami basów podstawowych i tercjowych.

Dobrze wiedzieć również, że oba rzędy przesunięte są względem
siebie o 4 guziki
. Oznacza to, że jeśli przesuniemy I rząd o 4 guziki wyżej
lub II rząd o tyle samo niżej – sąsiednie dźwięki obu rzędów miałyby takie same nazwy.

1122
Darmowe nuty akordeonowe / Skrzypi wóz - nuty
« dnia: 22 Grudzień 2014, 12:19 »
Nuty do "Skrzypi wóz"

Nuty do kolędy i pastorałek można znaleźć w temacie: Zbiór Kolęd i Pastorałek


http://i.imgur.com/4OB5O4J.jpg


http://i.imgur.com/aURJMyI.jpg





PS. Warto zajrzeć do tematu w którym forumowicze nagrywają kolędy [akordeon]

1123
Nauka gry na akordeonie / Jak ćwiczyć z metronomem? - poradnik
« dnia: 19 Grudzień 2014, 22:02 »
Jest to rozdział z "Poradnika Akordeonisty", którego autorem jest Pan Ryszard Borysionek.
Pan Ryszard zgodził się na opublikowanie poradnika na naszym forum :)

Jeżeli chcesz coś dodać w tym temacie lub masz jakieś pytania związane
z tematem tego rozdziału to śmiało pisz posty poniżej.


Niezawodny sposób pracy z metronomem.

Każdy instrumentalista powinien posiadać metronom. Polecam taki oto sposób ćwiczenia przynoszący szybko świetne efekty.

1. wybierz fragment, który sprawia Ci największą trudność.

2. zacznij go ćwiczyć w wolnym tempie. Ustaw metronom np. na 60 uderzeń na minutę (jeżeli melodia pozwoli - ćwicz z wykorzystaniem omówionych w poprzednim rozdziale rytmizacji).

3. przegraj ten fragment kilkakrotnie w tym tempie zmieniając wzór rytmizacji.

4. ustaw metronom na 62 uderzenia na minutę. Ćwicz wybrany fragment jak w punkcie 3.

5. zwiększ tempo do 64 i postępuj zgodnie z punktem nr 3.

6. zwiększaj tempa o 2 uderzenia na minutę aż dojdziesz np. do 90.

Pomyślisz sobie pewnie – nudy i strata czasu! Otóż nie. Zaczynając grę w wolnym tempie nie powinieneś się mylić. Zapanujesz nad każdym szczegółem wykonawczym. Jeżeli zwiększysz tempo tylko o 2 – będziesz miał wrażenie, że grasz cały czas tak samo szybko. Jak przyspieszysz metronom
o kolejne 2 uderzenia – wrażenie się nie zmieni.

Za godzinkę, grając już w tempie 90 cały czas będzie Ci się zdawało, że ćwiczysz jednakowo szybko. A tu miła niespodzianka: grasz już szybko i precyzyjnie! Taka metoda ćwiczenia to klucz do sukcesu.

Pamiętaj: nie zwiększaj tempa sąsiednich wykonań więcej niż o 2. Jeżeli myślisz, że po zagraniu w tempie 60 dasz radę bezbłędnie wykonać ćwiczony fragment utworu od razu w 90 – mylisz się. Tak się nie da. W muzyce wszystko potrzebuje czasu i jest następstwem małych ale konsekwentnych kroczków. To tak jak w życiu codziennym. Jeżeli przeglądasz się codziennie w lustrze wydaje Ci się, że się
nie zmieniasz. Dla znajomych, którzy codziennie Cię widzą prze wiele miesięcy wyglądasz tak samo. Lecz ktoś kto Ciebie rok nie widział krzyknie: to Ty!? Nie poznałem Cię… ale się zmieniłeś.

Korzystając systematycznie z opisanych w tym rozdziale metod ćwiczenia możesz sprawić, że w niedługim czasie Twoje granie stanie się bardziej precyzyjne i swobodne. Sam korzystam z tej metody ćwiczenia i jestem z niej bardzo zadowolony.

1124
Jest to rozdział z "Poradnika Akordeonisty", którego autorem jest Pan Ryszard Borysionek. Pan Ryszard zgodził się na opublikowanie poradnika na naszym forum :)

Jeżeli chcesz coś dodać w tym temacie lub masz jakieś pytania związane z tematem tego rozdziału, to śmiało pisz posty poniżej.


Co zrobić, aby nowy utwór był znacznie łatwiejszy?

Oglądając pierwszy raz nowo zadany utwór często nam się włos na głowie jeży ze strachu. Z przerażeniem patrzymy na gęsty i czarny zapis zasłaniający prawie całą pięciolinię. Myślimy sobie „ to jest dla mnie za trudne i na pewno tego nie zagram!” Nie bój się - twój nauczyciel zawsze starannie dobiera repertuar dla Ciebie i utworu przerastającego Twoje umiejętności nie wybierze. Na pocieszenie i z pomocą przychodzi stare i mądre porzekadło: „Nie taki diabeł straszny jak go malują”. Czyli: wszystko co wygląda groźnie i to czego się boimy w rzeczywistości nie jest straszne.


Co zatem zrobić żeby nie bać się nowych utworów?

Oto kilka porad…

1. Dokładnie zapoznaj się z zapisem nutowy nowego utworu. To, że jest czarno od drobnych wartości nie znaczy, że będzie trudno. (Czasami bywa odwrotnie – przejrzyste w zapisie utwory mogą sprawić więcej kłopotów grającemu).

2. Staraj się najpierw dostrzec to co dla Ciebie zrozumiałe. O nieznane rzeczy zapytasz nauczyciela. Zazwyczaj w nowych utworach jest tylko maleńka garstka nowości a często to co znane - zapisane może być troszkę inaczej.

3. Postaraj się wyodrębnić logiczne całości w nowym utworze – jego części oraz to co się powtarza. W każdej niemal kompozycji pewne elementy rytmiczno – melodyczne pojawiają się wiele razy w niezmienionej postaci.

4. Zaznacz w nutach czytelnie poszczególne logiczne części utworu – na przykład ponumeruj je. Będzie Ci łatwiej ćwiczyć

5. Grając – staraj się zamieniać wybrane fragmenty utworu na schematy. Np. widząc szereg dźwięków c, d, e, f, g, a, h, c – nie ucz się ich na pamięć, powiedz po prostu „gama C – dur”. Najłatwiej będzie z tym co gra lewa ręka. Manuał basowo – akordowy to istne królestwo schematów (wiedzą to wszyscy
ci, którzy systematycznie ćwiczą gamy).

6. Aby utwór szybko zrobił się bardzo łatwy zaczynaj ćwiczenie od jego ostatnich części. Jest tak, że zazwyczaj początek umiemy bardzo dobrze a najwięcej pomyłek jest w środku i na końcu. „Im dalej w las tym więcej drzew” (krzaków :) ).

7. Jeżeli przebrniesz przez cały tekst i będziesz umiał płynnie zagrać swój utwór – ćwicz go „na wyrywki”. Graj nie po kolei zaznaczone przez Ciebie fragmenty. Np. wykonując odcinek nr dwa przeskocz szybko na fragment czwarty. Z czwórki błyskawicznie na jedynkę. Pamiętaj o zachowaniu płynności gry. Nie zatrzymuj się i nie zastanawiaj nad kolejnymi fragmentami. Tym bardziej zawiłe kombinacje tym większa gwarancja, że w razie jakiejkolwiek pomyłki na koncercie, uratujesz wykonanie i nikt nie zorientuje się, że coś poszło nie tak. A jak już coś się przydarzy to pamiętaj: NIGDY nie powtarzaj miejsca „pomylonego”. Przeskocz je i graj dalej.

1125
Nauka gry na akordeonie / Poradnik Akordeonisty - Indeks
« dnia: 19 Grudzień 2014, 21:36 »
Pan Ryszard Borysionek zgodził się na opublikowanie
na naszym forum "Poradnika Akordeonisty",
którego jest autorem  :)


Poradnik Akordeonisty

Wstęp

Poradnik ten dedykuję wszystkim moim uczniom -
akordeonistom. Opisałem w nim kilka istotnych zagadnień,
które według mnie są bardzo ważne. Uważam, że znajomość
ich jest niezbędna do tego aby nauka gry przebiegała
prawidłowo i muzykowanie dawało przyjemność wykonawcy
oraz jego słuchaczom. Po wnikliwym zapoznaniu się z
opisanymi tematami i stosowaniu się do zamieszczonych tutaj
porad i wskazówek z pewnością gra na akordeonie będzie
łatwiejsza a ćwiczenie w domu stanie się bardziej efektywne i
uporządkowane. Znajdziecie tutaj mnóstwo odpowiedzi na
często zadawane na lekcjach pytania związane z pracą
samodzielną i przygotowywaniem się do lekcji oraz
występów.

Drogi akordeonisto i akordeonistko! Życzę Ci miłej lektury
oraz wielu sukcesów w grze na tym wspaniałym instrumencie
jakim jest akordeon.

Ryszard Borysionek, Wejherowo 2009



Indeks

Co zrobić, aby nowy utwór był znacznie łatwiejszy?
Nauka rozkładu basów z 1 i 2 rzędu (pomocnicznych i podstawowych)
Rytmizacje, czyli jak powoli ćwiczyć w szybkim tempie
Jak ćwiczyć z metronomem?


(kolejne działy będą dodawane)

Strony: 1 ... 73 74 [75] 76 77 ... 86