Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PanSzczepan

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8
31
Powitania / Odp: J.J.
« dnia: 01 kwi 2018, 22:58 »
Witaj  [akordeon]

32
Utwór wyzwanie / Odp: Lambada - utwór wyzwanie
« dnia: 31 mar 2018, 22:38 »
Ładnie grasz basy  ;)

33
Dodam jeszcze, że to są te same dźwięki, ale pełnią inne funkcję np. toniki:
dur: C D E G A
mol: C D E G A
Więc w pentatonice C dur rozwiązanie będzie na C, a w A moll na A   :)

34
Aaa to już rozumiem, dzięki.  :)

35
Powitania / Odp: Wojciech
« dnia: 31 mar 2018, 20:22 »
Witaj  :)
Naukę gry na akordeonie rozpocząłem w 1 klasie szkoły podstawowej, obecnie jestem na 1 roku II stopnia w PSM w Katowicach. Mam 14 lat i ciągle podejmuje nowe wyzwania.
 [akordeon]
To pewnie nieźle wymiatasz.

36
Jak się gra na czarnych to brzmi jak jakaś chińska muzyka ludowa. :D

https://magazyngitarzysta.pl/warsztat/porady/4366-co-oznacza-termin-pentatonika-anhemitoniczna
Te dźwięki które podałem, to pentatonika durowa i molowa. Zdaje mi się, że tą którą gra się np. tylko czarnymi to właśnie inna "odmiana" pentatoniki. W każdym razie pentatonika to każda skala zbudowana z pięciu dźwięków.


Najłatwiej byłoby mieć instrument z sześcioma klawiszami w oktawie wystrojonymi w pentatonice i gramy. Teraz to trzeba wiedzieć które klawisze omijać.
To jest świetne:
http://forum.akordeonowe.pl/naprawa-akordeonow/zrob-to-sam-akordeon-harmonia/

37
Wszystkiego najlepszego z okazji świąt Wielkiej Nocy!  [akordeon]

38
Co należy rozumieć przez stwierdzenie:
"Skala pentatoniczna jest o tyle przyjemna, że każdy dźwięk pasuje do danej skali."

Pomyliłem słowo "skala" z "tonacja" 
Jak nazwa wskazuje skala pentatoniczna składa się z pięciu dźwięków.
Buduje się ją tak jak skale durową i molową tylko "odcina" się dwa składniki:

W skali durowej odcinamy IV i VII stopień:
(Dla C dur): C D E F G A H
powstaje: C D E G A
(Dla G dur): G A H C D E Fis
powstaje: G A H D E
itd..

W skali molowej, odcinamy II i VI stopień:
(dla a moll): A H C D E F G
powstaje: A C D E G
(dla c moll): C D Es F G As B
powstaje: C Es F G B
itd..

I teraz gdy mamy utwór/podkład w tonacji np. C dur, to grając jakikolwiek dźwięk ze skali pentatonicznej C dur (C D E G A),  będzie pasował.
Często gitarzyści improwizują za pomocą pentatoniki, ponieważ nie muszą kombinować żeby pasował każdy dźwięk. Za jej pomocą można grać różne solówki/przejścia itd., a ja chciałem zapytać czy można akompaniować tylko pentatoniką.

39
Fajny poradnik, dzięki  ;)

40
Edukacja muzyczna / Skala pentatoniczna, a akompaniament
« dnia: 28 mar 2018, 21:06 »
Skala pentatoniczna jest o tyle przyjemna, że każdy dźwięk pasuje do danej skali. Ostatnio trochę z nią poeksperymentowałem i stwierdzam że przy akompaniowaniu akordami (na klawiaturze) można dodawać za jej pomocą różne zagrywki, przejścia, itd. Co myślicie o takim graniu akompaniamentu pentatoniką?  :)
I czy można akompaniować jakąś piosenkę tylko tą skalą (nie myśląc o akordach)? Zdaje mi się, że np. w duecie z gitarą lub w jakimś zespole akordeon może grać same przejścia, riffy.

Powiązany temat:
http://forum.akordeonowe.pl/nauka-gry-na-akordeonie/akompaniament-na-akordeonie/

41
Druga grupa to podkłady "syntetyczne", wygenerowane przez keyboardy, aranżery, oprogramowanie itd. To w tej grupie, według mnie,  pojawia się wspomniana "kiczowatość", sztuczność i jak dla mnie, brakuje tu warstwy artystycznej, a jest tylko warstwa użytkowa.

Dokładnie o to mi chodzi. :)

42
To zależy czy podkład nie jest "kiczowaty"

43
Propozycje nowych utworów / Odp: The Road to Hell
« dnia: 25 mar 2018, 19:51 »
Kumar gratulacje  [akordeon] super brzmi

44
Fajnie, ze się w końcu udało  :) miłego grania!

45
Powitania / Odp: M4recki
« dnia: 18 mar 2018, 13:14 »
Witaj!  :)

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8