Co należy rozumieć przez stwierdzenie:
"Skala pentatoniczna jest o tyle przyjemna, że każdy dźwięk pasuje do danej skali."
Pomyliłem słowo "skala" z "tonacja"
Jak nazwa wskazuje skala pentatoniczna składa się z pięciu dźwięków.
Buduje się ją tak jak skale durową i molową tylko "odcina" się dwa składniki:
W
skali durowej odcinamy
IV i
VII stopień:
(Dla C dur): C D E
F G A
Hpowstaje: C D E G A
(Dla G dur): G A H
C D E
Fis powstaje: G A H D E
itd..
W
skali molowej, odcinamy
II i
VI stopień:
(dla a moll): A
H C D E
F G
powstaje: A C D E G
(dla c moll): C
D Es F G
As B
powstaje: C Es F G B
itd..
I teraz gdy mamy utwór/podkład w tonacji np. C dur, to grając jakikolwiek dźwięk ze skali pentatonicznej C dur (C D E G A), będzie pasował.
Często gitarzyści improwizują za pomocą pentatoniki, ponieważ nie muszą kombinować żeby pasował każdy dźwięk. Za jej pomocą można grać różne solówki/przejścia itd., a ja chciałem zapytać czy można
akompaniować tylko pentatoniką.