Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krystyn

Strony: 1 ... 64 65 [66]
976
Akordeon od A do Z / Konwerter w akordeonie
« dnia: 26 Luty 2014, 20:10 »
W internecie spotykam się z dwiema nazwami: akordeon z ..."konwerterem" lub ..."konwertorem".
Która jest prawidłowa?

977
A tutaj linki do dwu pozostałych części koncertu Czajkina w wykonaniu Jurija Kazakowa:
CZ.1
 http://www.youtube.com/watch?v=b7oTk3kvx6A
CZ.2
http://www.youtube.com/watch?v=1-peuzSAyWg


978
Akordeon od A do Z / Odp: Ekspresja muzyki twarzą
« dnia: 25 Luty 2014, 17:30 »
Ten akurat - to tylko moje zdanie -  robi to w miarę naturalnie!
A swoją drogą - najwięcej "wirtuozów" jest chyba wśród akordeonistów !!!
"Street..." , "home...", "young..." i w każdej innej kategorii !!!  :)
Co który trochę szybciej przebiera palcami, albo nie kropi się co drugi takt , to już jest "accordion virtuoso"  :D
Wśród wielu wykonawców - na żadnym innym instrumencie nie spotkałem ich aż  tylu !!!    :o
To co sądzić o tym , który grał zawsze na trzyrzędowym bajanie, (miał ich trzy - wszystkie ręcznie robione przez mistrza Figanowa)
http://www.youtube.com/watch?v=nrlTFbKr4Qc
Jakoś mi u Niego tej "ekspresji twarzą" specjalnie nie brakuje...  :)
Pozdrawiam.

979
Akordeon od A do Z / Odp: Bajan
« dnia: 23 Luty 2014, 22:23 »
Dzięki i sorry...Przegapiłem tamten wątek...
Nooo! Ten z konwerterem , to mnie naprawdę zaskoczył !  :o
Ciekawe, czy w kraju jest jakaś sztuka "do dostania" i ile by kosztował , bo miałbym ogromną ochotę na czymś takim poćwiczyć!!!  :)

980
Basy Akordeonu / Odp: Jak uprościć basy
« dnia: 07 Luty 2014, 12:02 »
Danio !
Jedyna duża różnica w tym przykładzie to będzie ta , że zamiast dobrym , będziesz kiepskim akordeonistą , który usiłuje "wyślizgać" tych , którym będzie grał , zamiast nauczyć się dobrze grać !
Chyba tydzień czy dwa nie robi Tobie różnicy , a w grze dobrze przygotowanej , a tej opartej na "trickach"  jest - wbrew pozorom - kolosalna różnica !!!
Moja propozycja , której oczywiście nie musisz brać pod uwagę , bo i tak zrobisz  jak zechcesz , jest taka , żebyś spróbował dobierać repertuar do swoich możliwości , a to , co nie jeszcze wychodzi - przysiadł na d...obrym , wygodnym krześle i rzetelnie wyćwiczył , bo te braki , które teraz chcesz ominąć , za jakiś czas i tak wyjdą i będą
 o wiele trudniejsze , o ile nie niemożliwe - do poprawienia !
Niestety - w nauce KAŻDEJ umiejętności potrzebna jest rzetelność , trochę wiedzy , a przede wszystkim - CIERPLIWOŚĆ ! I szukanie dzieł w rodzaju: "Tricki i bajery w łatwym układzie na akordeon" nie tyle Tobie pomogą ile poważnie zaszkodzą!
Poza tym - przykład który podajesz jest taki łatwy do nauczenia , że aż dziw , że chce się Tobie szukać jakichś "lewych" rozwiązań, bo: po pierwsze - różnica między trzema , a czterema rzędami nie jest znów taka duża , a poza tym: jeśli pojedziesz  w dół czwartym palcem lekko opuszkiem dotykając rzędu basów zasadniczych , to w pewnym momencie natkniesz się na jakiś wypukły albo wklęsły bas , (zależy , jak na Twoim akordeonie oznaczone są basy C ,E czy As) i wystarczy zjechać pięterko niżej - i już "siedzisz" na F-durze! Czy to takie trudne???! Tydzień, maksimum 10 dni powtarzania tego skoku w przerwach między utworami - po trzy razy maksimum - i  trafiasz z zamkniętymi oczami !!!
Jeśli w trakcie nauki nie będziesz uczciwy wobec SIEBIE , to z takiej nauki będzie ... niedomówienie....
Poza tym - jeśli chcesz to grać komuś , a jeszcze - nie daj Boże(!) tymi "trickami" -  zarabiając przy tym , to pomyśl , czy chciałbyś naprawiać np. samochód u majstra , który naprawia tak , jak Ty chcesz grać...
Nie ma lekko , ale może być po jakimś czasie przyjemnie !
Metodą , którą Ty usiłujesz zastosować , nie dojdziesz do niczego...
Owszem ! Jest jeden wielki , znakomicie działający w muzyce i , na szczęście znów coraz częściej ostatnio stosowany-"trick" !!!!
... zamienić kiepskiego akordeonistę na dobrego ...
No więc - taka jest moja przyjacielska rada: nie omijaj małych trudności , bo z dużymi już NA PEWNO nie dasz sobie rady !!!
To jest moje zdanie na temat muzyki i nikomu go nie narzucam , tylko radzę , bo mam po temu jakieś-tam doświadczenie.
Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości !

981
Basy Akordeonu / Odp: Jak uprościć basy
« dnia: 06 Luty 2014, 22:16 »
Cinszcz!
A co mu każesz grać zamiast G-dur , bo on chce tylko d-moll,a-moll i E-dur ? :)
Danio!
Czy Ty chcesz to grać sobie w domu , czy na jakichś imprezkach?
PS. Czy możesz zdradzić - w przybliżeniu chociaż - swój wiek?

982
Akordeon od A do Z / Odp: Długość pasków akordeonu
« dnia: 04 Luty 2014, 20:58 »
Teorii może być wiele , ale najważniejsza jest zawsze wygoda i dopasowanie trzymania instrumentu do potrzeb i predyspozycji grającego!
Załóż akordeon w pozycji stojącej i dopasuj paski tak , żeby Tobie grało się wygodnie i nic Tobie w czasie gry nie cierpło ani nie uwierało.
To jest jedyne kryterium każdego trzymania instrumentu.
I nie chodzi tu tylko o akordeon. Wiele dawnych "szkół" trzymania np. skrzypiec czy wiolonczeli zdeprecjonowało się właśnie dlatego , że sztywne trzymanie się jakiegoś schematu częściej ograniczało grających , niż im pomagało.
Współczesne szkoły posiłkują się metodami, które zastosował mój trzeci z kolei Profesor od wiolonczeli na moje pytanie:"Jak właściwie prawidłowo powinno się trzymać   smyczek?"
Podał mi smyczek i powiedział krótko:"Chwyć!"
...chwyciłem..
Na to Profesor:"Ty - tak!"
Jako przykład bezmyślności może służyć fakt , że w pewnym okresie znakomity  rosyjski wiolonczelista Mścisław Rostropowicz, który zawsze stosował bardzo długą nóżkę do wiolonczeli i trzymał ją bardzo płasko , zaczął stosować nóżkę łamaną , która położenie wiolonczeli dawała bardzo płaskie , za to nie wystawała już tak potwornie do przodu , gdyż załamanie zaraz przy gnieździe powodowało , że praktycznie regulowało się ją w pionie i w ogóle prawie nie wystawała!
Wtedy właśnie "niepoprawnego politycznie" Rostropowicza "wyrzucono" ze Związku Radzieckiego.
Natomiast "krzywe nóżki" stały się hitem nie tylko w Związku Radzieckim, ale i w całej wschodniej Europie.
Większość trzymała płasko wiolonczele , tłumacząc to lepszym dociskaniem i prowadzeniem smyczka , bardziej naturalnym ułożeniem lewej ręki itp. teoriami.
Dopiero po latach wyszło na jaw , że Rostropowicz trzymał płasko wiolonczelę tylko dlatego , że w młodości złamał sobie rękę , która źle się zrosła i takie trzymanie było dla niego jedynie możliwe , aby mógł grać  !...
Tak więc - wszystko opiera się na indywidualnym dobraniu odpowiedniej pozycji podczas grania , oczywiście posiłkując się sprawdzonymi przez lata wzorcami , ale dostosowując je do swoich potrzeb i budowy ciała.
Mam nadzieje , że mimo "gadulstwa" zmieściłem się w temacie"... :)
Pozdrawiam.

983
Akordeon od A do Z / Odp: Ekspresja muzyki twarzą
« dnia: 16 Styczeń 2014, 13:01 »
Ekspresja muzyki twarzą...
Sensowne  byłoby to wtedy , gdyby to robił zawodowy mim.
Widoczne na twarzy emocje , które wynikają z natury i odzwierciedlają to , co właśnie jest wykonywane, jest jak najbardziej wskazane , bo nie ogranicza sztucznie muzykującego , a przede wszystkim - jest naturalne !
Ale to , co próbuje robić ta dziewczynka żywcem przypomina mi przecudnie grającą bajanistkę
Irine Serotiuk , którą ( to oczywiście wyłącznie moje prywatne zdanie!) - w trakcie gry lepiej słuchać , niż oglądać....
Pierwsze z brzegu próbki:
http://www.youtube.com/watch?v=1I_Xzi2_R8k       
http://www.youtube.com/watch?v=-N0KdB_gp1c
Cudownie prowadzona fraza , pięknie wyeksponowany na instrumencie  charakter utworu , a na twarzy .. jakieś dziwne mimiczne "historie" , które nie mają nic wspólnego z właśnie wykonywaną muzyką.
Równie śmiesznie wygląda pianista , któremu mało łeb nie odpadnie , tak rzuca "lwia grzywą" , w trakcie wykonywania ... adagio...  :)
A jeszcze gorzej , gdy taką przypadłość ma dyrygent. Chłopcy z chóru mojego kolegi , który "na to cierpiał" , nie mogli wytrzymać i czasami parskali nawet w czasie występów...
Innym "typem" muzyka używającego mimiki jest np. Nick Ariondo , który jest bardzo "zewnętrzny" , ma stałą kontrolę nad publicznością i mimiką wyraźnie "prowokuje" , podkreślając tym swoją wirtuozerię.
(Mnie osobiście jego muzyka mniej się podoba ze względu na tę "zewnętrzność". To jest oczywiście tylko mój prywatny odczyt jego sztuki . Ktoś inny może ją odbierać jako bardzo "wewnętrzną". Dla mnie jest "zewnętrznym" popisem rzeczywiście najwyższej klasy wirtuozerii.)
Dlatego dla mnie ważne i do przyjęcia jest tylko to , co autentycznie naturalne.
Pozdrawiam.

984
Basy Akordeonu / Odp: Długość dźwięków w basach
« dnia: 09 Styczeń 2014, 00:16 »
Dzięki za miłe słowa , ale właśnie z tą wiedzą "czysto akordeonową" to u mnie nie najlepiej.
Szkoda , że nie zabierają głosu akordeoniści wykształceni , lub w trakcie nauki w szkołach muzycznych.
Też bym się chętnie czegoś dowiedział i nauczył.

985
Basy Akordeonu / Odp: Długość dźwięków w basach
« dnia: 08 Styczeń 2014, 19:32 »
Ja znalazłem takie przykłady na granie basów.

http://www.youtube.com/watch?v=mFbLJCnsEps   
http://www.youtube.com/watch?v=EjstRxfJGu0
http://www.youtube.com/watch?v=6Pp_RAtXqPg

Podejrzewam , że równie wiele można znaleźć na teorię cytowaną prze Akordeonistkę - czyli krótkie basy - staccato , jak pisze autor. (NB - kto jest autorem tej szkoły , bo ja znalazłem tylko nazwisko webmastera... Zaznaczam jednak , że jestem potwornie cienki w angielskim , jako , że nas jeszcze uczono  ruskiego... :D )
Ostatni przykład , to mój ulubiony Ukrainiec  Alexandr Hrustevich , uważany za jednego z najlepszych bajanistów na świecie. Mnie w każdym razie jego wykonania bardzo odpowiadają, bez brania pod uwagę "rankingów"- dla mnie osobiście - zupełnie bezsensownych!
Jak widać - mimo "wielojęzyczności" przykładów , sposób gry jest podobny.
Pozdrawiam serdecznie!

986
Basy Akordeonu / Odp: Długość dźwięków w basach
« dnia: 08 Styczeń 2014, 15:13 »
Nie wiem , czy to nie jest "starożytne" granie (niech się wypowiedzą ci z wiedzą bardziej współczesną),
ale "za moich czasów" :) koleżanki i koledzy ze studiów , ale z akordeonu , a potem "pani od akordeonu" tłumaczyli mi , że bas podstawowy należy "osadzić" - zagrać przez całą długość brzmienia danej wartości , natomiast akordy - zagrać krócej i delikatniej.
Wszystko zależy oczywiście  od utworu i jeżeli miałoby to zabrzmieć homofonicznie . tzn. w lewej i prawej jako suma całości akordu , to trzymamy równo.
Natomiast w typowym akompaniamencie - "bu -ta -ta" , a tym bardziej w walcu - "raz" jest zawsze osadzone , a dwa i trzy - delikatniejsze i nieco oddzielone od siebie. (podobnie jak w akompaniamencie fortepianowym czy orkiestrowym).
Tak , że wszystko zależy od charakteru utworu.
Wydaje się , że przy charakterze tanecznym utworu ta teoria potwierdza się i pomaga tancerzom w utrzymaniu właściwego rytmu.
Taka jest moja wiedza , co nie znaczy , że słuszna. :)
Pozdrawiam.

987
Basy Akordeonu / Odp: Akordy zmniejszone na akordeonie bez 6 rzędu
« dnia: 29 Grudzień 2013, 22:54 »
A nie można tego zagrać na pierwszym i drugim rzędzie basów?
Próbowałem - ciągle ten sam układ i nawet nieźle brzmi.
Np.C - 3 palcem - rząd podstawowy
     Es- 5 palcem - rząd podstawowy
     Fis- 2 palcem - rząd pomocniczy (przy D)
      A - 4 palcem - rząd pomocniczy (przy F)
Można też zagrać bez A - wtedy będzie łatwiej , a zmniejszony i tak będzie. :)
Oczywiście nazywam to , co brzmi , bo w/g teorii powinno być Ges i Heses.

988
Prześledziłem uważnie całe nagranie.
Górę zamyka od forte po fff .
W piano dół ma przymknięty. (tak jak na zapiętym dolnym pasku  :D )
Chyba , że źle coś widzę...
I chyba , że prof. Teresa Adamowicz – Kaszuba z Akademii Muzycznej w Poznaniu mnie bujała...  :D
Pozdrawiam.

989
W taki sposób używa miecha np. Natalia Potapenko z zespołu Iva Nova

A ułożenie klawiatury też jej tak "lata" , jak tej z obrazka?
Z tego co ja wiem o miechowaniu (choć zaznaczam , że wiem niewiele!) obrazek pasuje raczej do ruskiej frontowej harmoszki! Na akordeonie trudno byloby zagrać piano przy zamykaniu góry miecha. Piano  zamyka się raczej dołem miecha. Jeśli się mylę , niech mnie poprawią fachowcy , bom ja w tej materii amator i piszę tylko to , co słyszałem od "prawdziwych akordeonistów". :)

990
Powitania / Odp: Powitania
« dnia: 27 Grudzień 2013, 13:50 »
Witam wszystkich razem i każdego z osobna ! :)

Strony: 1 ... 64 65 [66]