Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Utwór wyzwanie / Odp: Flick Flack - utwór wyzwanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Yarmoshka dnia Dzisiaj o 18:44 »
Mam, to podrzucam: https://www.youtube.com/watch?v=k9eDVA280UU  pozdrowienia :)
2
Propozycje nowych utworów / Odp: Dzieci Pireusu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Voiko dnia Dzisiaj o 12:00 »
elmaz dzięki za odsłuch :)  [toast] [akordeon]
3
Propozycje nowych utworów / Winobranie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Voiko dnia Wczoraj o 20:45 »
taki szlagier, każdy pewnie zna

https://youtu.be/qmWHDRwIXGw

 [akordeon]
4
Propozycje nowych utworów / Odp: Dzieci Pireusu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez elmaz dnia Wczoraj o 20:42 »
 [brawo] [brawo] [brawo]
5
Akordeoniści, akordeonistki i zespoły / Odp: Tostão (Antonio Do Santos) - chamamé
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcel dnia Wczoraj o 13:39 »
Dwugodzinnie nagranie wideo :) udostępnione na oficjalnym kanale YouTube artysty

https://youtu.be/FQj-K9-QxUg
6
Propozycje nowych utworów / Odp: Dzieci Pireusu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Voiko dnia Wczoraj o 13:04 »
Marcel, maz63 dzięki :)  [akordeon]
7
Naprawa akordeonów / Odp: Strojenie dzielonej głośnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarianRI dnia Wczoraj o 08:03 »
Akordeon 32 basy Hugo Rauner, też jest niewygodny do strojenia basów.
Niby wszystkie głosy w głośnicach mają komorę własną i otwory zasilające powietrzem własne, ale w małej głośnicy otwory są połączone parami na obydwie strony głośnicy i otwór jest jeden dla dwóch głosów (kształtem prawie owal).

Duża głośnica nie ma podstawy z otworami i jest przyklejona do płyty, a jej ścianka działowa jest krótsza o ok. 1 cm i nie dochodzi do płyty co powoduje zdecydowane połączenie par komór na obydwie strony głośnicy.

Wszystkie otwory w płycie są pełnymi owalami, dla obu głośnic.

Strojenie również wymaga blokowania wcześniej nastrojonych chórów, choć w tym przypadku występuje ścianka działowa pomiędzy każdą parą głosów na obu głośnicach. Nie tak jak zrobiłem w Orliku.
8
Naprawa akordeonów / Odp: Chóry basowe, zestawienia chórów i głosów w chórach basowych
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarianRI dnia 13 sie 2020, 22:13 »
Dostałem do remontu czyszczenia i strojenia ze strychu akordeonik 32 basy/ 26 klawiszy bez registrów.
Wydaje mi się że jest to Hugo Rauner z głosami z kóleczkiem, takie jak w większości Gigantilli.

Tu chóry basowe są zbudowane jeszcze inaczej:
Chór 32 zawiera głosy  C2, D2, D#2, E2, F2, G2, A2, B2.
-//-   16     -//-            C3, d3, D#3, E3, F3, G3, A3, B3.
Obydwa chóry zawiereją tylko po osiem głosów, i są uruchamiane guzikami rzędu pierwszego od miecha. (brak rzędu basów pomocniczych)

Drugi chór 16 zawiera głosy G3, G#3, A3, B3, H3, C4, C#4, D4, D#4, E4, F4, F#4.
         Chór 8          -//-        G4, G#4, A4, B4, H4, C5, C#5, D5, D#5, E5, F5, F#5.
Są to chóry akordowe, uruchamiane również przez guziki rzędu basów podstawowych.

O brzmieniu tych basów i o innych spostrzeżeniach napiszę niebawem.

9
Propozycje nowych utworów / Odp: Dzieci Pireusu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maz63 dnia 13 sie 2020, 20:55 »
Brawo Voiko [piwo]
10
Akordeoniści, akordeonistki i zespoły / Riccardo Tesi
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcel dnia 13 sie 2020, 09:56 »
Strony: [1] 2 3 ... 10