Autor Wątek: Regulamin i podstawy korzystania z forum  (Przeczytany 14007 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7303
    • Zobacz profil
Regulamin i podstawy korzystania z forum
« 27 gru 2015, 10:52 »
Regulamin forum.akordeonowe.pl

1. Zalogowanie się na forum.akordeonowe.pl oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu.

2. Każdy użytkownik forum.akordeonowe.pl w pełni odpowiada za publikowane przez siebie treści (wiadomości, nuty, obrazki itd).

3. Na forum nie są mile widziane tematy prowadzące do sporów między użytkownikami. Zabronione jest nawiązywanie do polityki i religii.

4. Administrator jeżeli uzna zachowanie użytkownika za szkodliwe dla działania serwisu forum.akordeonowe.pl ma możliwość czasowego bądź trwałego zablokowania konta użytkownika lub jego usunięcia.

5. Użytkownik ma możliwość usunięcia swojego konta w dowolnym momencie bez podania przyczyny. W tym celu należy zwrócić się do administratora.

6. W przypadku usunięcia konta użytkownika z jakiegokolwiek powodu, wszelkie opublikowane przez niego treści, które stały się częścią dyskusji z innymi użytkownikami i których usunięcie wypłynęłoby w jakikolwiek sposób na logikę całego tematu, pozostają na forum.akordeonowe.pl nawet mimo usunięcia konta danego użytkownika.

7. W przypadku usunięcia konta użytkownika nie jest możliwa ponowna jego rejestracja bez uzyskania zgody.

8. Aby uniknąć na forum spamu, zabroniona jest każda nieuzgodniona forma reklamy komercyjnych usług (serwisantów, zawodowych handlarzy, sklepów internetowych, kursów itd.). Zabronione jest też prowokowanie tego typu treści, czyli pytania o ich rekomendację.

9. Pole www w profilu służy do prezentowania swoich niekomercyjnych kanałów YouTube z własnymi nagraniami akordeonowymi. Zabronione jest (bez uzgodnienia z administratorem) wpisywanie w te pole adresów prowadzących do innego typu stron.

10. Zdjęcia lub obrazki można dołączać zwykle bezpośrednio do postów, czasem jednak z uwagi na ich duży rozmiar lub aby były wstawione między tekstem, pozostaje użycie zewnętrznego serwisu do ich wgrania. W takim przypadku należy używać wyłącznie serwisu imgur.com (instrukcja). Forum posiada mechanizm tworzenia kopii bezpieczeństwa z tego serwisu, natomiast z innych serwisów po pewnym czasie znikają zdjęcia, przez co tematy tracą sens.

11. Zabronione jest naciskanie na nowych forumowiczów o powitania / ustawienie awataru. Dotyczy to wszystkich działów, a w szczególności działów "Ogłoszenia" i "Identyfikacja i wycena". Posty niezwiązane z tematem, tylko nawiązujące do powitania / awatarów, będę traktowane jako tworzenie offtopu / łamanie regulaminu forum.

12. Użytkownik forum, deklaruje, że nie będzie wysyłał żadnych treści, które są fałszywe, zniesławiające, niedokładne, obraźliwe, wulgarne, wyrażające nienawiść, napastliwe, obsceniczne, profanujące orientację seksualną, grożące, naruszające prywatność, przeznaczone dla dorosłych lub jakkolwiek naruszające polskie lub międzynarodowe prawo. Deklaruje również, że nie będzie publikował żadnych materiałów chronionych prawami autorskimi, o ile nie posiada praw do tych materiałów lub pisemnej zgody właściciela praw do tych materiałów. Spamowanie, floodowanie, reklamy, łańcuszki, piramidy oraz podżeganie są również zabronione.

13. Linki do ogłoszeń i aukcji można wstawiać tylko w dziale "Ogłoszenia" lub "Identyfikacja i wycena" oraz w temacie "Śmieszne aukcje i ogłoszenia z akordeonami" (tu najlepiej wraz ze zrzutem ekranu lub zdjęciem - aby je utrwalić). W pozostałych miejscach forum nie należy wstawiać linków do ogłoszeń i aukcji, ponieważ po pewnym czasie są one niedostępne i dotyczące ich posty tracą sens.

Offline Marcel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7303
    • Zobacz profil
Odp: Regulamin i podstawy korzystania z forum
« Odpowiedź #1, 13 lip 2016, 13:33 »
Podstawy korzystania z forum


Zakładanie nowego tematu

Zanim założysz nowy temat, sprawdź przy pomocy wyszukiwarki (prawy górny róg forum) czy podobny temat nie został już założony i czy nie ma w nim odpowiedzi na Twoje pytanie. Jeżeli temat już istnieje, ale nie znajdziesz w nim odpowiedzi, to dodaj swoje pytanie w istniejącym temacie. Jeżeli na forum nie ma podobnego tematu, to załóż nowy temat w odpowiednim dziale.

Tytuł nowego wątku powinien jak najdokładniej opisywać, to o czym jest wątek, aby osoby przeglądające indeks działu od razu wiedziały, co znajduje się w wątku. Np. nie ma sensu w dziale "Poszukiwania nut" zakładanie tematu o tytule "Szukam nut" (tego dotyczą wszystkie wątki w tym dziale), zamiast tego wystarczy podać tytuł szukanego utworu. Podobnie nie ma sensu zakładanie wątku o tytule "Pomocy!", zamiast tego należy w skrócie napisać na czym polega problem.

Tytułów wątków nie kończy się kropkami.



Pisanie wiadomości / odpowiadanie

Offtopy (pisanie nie na temat) i humor. Proszę o zwracanie uwagi w jakim dziale jest dany temat oraz czego dotyczy cały wątek. Jeżeli nie jest to dział "Humor", to proszę nie pisać postów, które nie wnoszą do tematu nic poza humorem. Do takich treści jest osobny dział "Humor".

W działach innych, niż "Humor", przy pisaniu wartościowej treści, związanej z danym tematem, oczywiście można przemycić trochę humoru, ale to zupełnie inna sytuacja. W takim wypadku proszę, aby kolejne osoby nie kontynuowały offtopu wynikającego z wtrąconego humoru, jeżeli nie mają do dodania treści związanej z tym, czego dotyczy temat.


Unikamy pisania kolejnej wiadomości pod własną wiadomością (odpowiedzi na własny post). Zamiast tego należy edytować wcześniejszą swoją wiadomość i uzupełnić jej treść. Opcja edycji dostępna jest w prawym górnym rogu nad wiadomością ("modyfikuj") przez 24 godziny od napisania wiadomości.


Cytowanie. Domyślnie każdy post jest odpowiedzią na post poprzedzający (lub ogólnie do tematu), dlatego nie jest potrzebne cytowanie całej wiadomości, jeżeli odpisujemy na post, który znajduje się tuż nad naszym postem. Co innego, gdy cytujemy fragment wiadomości lub cytujemy wiadomość znajdującą się wcześniej w temacie.


Imiona / nicki. Aby treści na forum były czytelne dla wszystkich i aby każdy czytający wiedział o kim mowa, proszę używać nicków (nazw użytkowników), a nie imion. Jeżeli ktoś decyduje się na użycie imienia, to wymagane jest zawsze podanie obok również nicka, np. w nawiasie lub po myślniku (nawet jeżeli z kontekstu wynika o kogo chodzi, ponieważ kolejne osoby widząc samo pisanie po imieniu, automatycznie powtarzają to w innych tematach, nie zwracając już uwagi na kontekst).


Na forum proszę unikać pisania samymi wielkimi literami (bez liter małych), gdyż w internecie oznacza to krzyk. Wyjątkiem są nazwy własne, pisane oryginalnie w taki sposób.


Na forum nie zaczynamy każdej wiadomości, czy każdego tematu od powitania i nie kończymy pozdrowieniem. Jeżeli chcesz się przywitać, to zrób to w dziale powitania. Jeżeli chcesz pozdrowić, to pozdrów w temacie "Przesyłam pozdrowienia z...".


Dbałość o formę, w jakiej się pisze to oznacza szacunku dla czytających. Przy pisaniu na forum proszę o korzystanie z funkcji "Sprawdź ortografię" oraz przestrzeganie zasad dotyczących odstępów przy znakach interpunkcyjnych.