Pierwsza pięciolinia to sama melodia (dla śpiewu lub ewentualnie dla instrumentu solowego), uzupełnieniem jej są akordy podane nad pięciolinią.
Druga i trzecia pięciolinia to akompaniament (a właściwie akompaniament z melodią prowadzoną w najwyższym głosie), generalnie dla pianina lub innych instrumentów klawiszowych, ale oczywiście można też wykorzystać ten zapis z zupełnie innymi instrumentami.
Na samej górze kartki, gdzie są tylko dwie pięciolinie, jest tylko druga i trzecia pięciolinia (nie ma pierwszej) - jest to wstęp przed rozpoczęciem melodii.
Grając na akordeonie:
Najprościej wykorzystać górną pięciolinię + zapis akordów nad nią. W miejscu, gdzie pojawiają się akordy, których nie ma gotowych w basach, np. w takcie, gdzie pojawia się "Dm6 E7+ E7", można wykorzystać informacje z klucza basowego i zagrać np. bas G, bas F, bas E (i ewentualnie na końcu akord E7).

Mając utwór w tego typu opracowaniu, bardziej zaawansowani mogą spróbować zagrać bogatszą wersję, grając prawą rękę z zapisu dla pianina (druga pięciolinia), a basy, jak wspomniano wyżej - z zapisu akordów nad pięciolinią (w niektórych miejscach można też spróbować wykorzystać basy pojedyncze akordeonu, korzystając z ostatniej pięciolinii).