Bardzo ciekawy akordeon

Warto zwrócić uwagę na fragment, który znaczyłem strzałką. Przesunięto w prawo dwa czarne klawisze, aby zachować ładniejszy, symetryczny układ dłuższych klawiszy na obu końcach klawiatury. Niekoniecznie musi to oznaczyć, że cała klawiaturka była atrapą, być może atrapami były tylko te boczne, dłuższe klawisze.

Odnośnie
skosu klawiatury - podobne eksperymenty, mające na celu ułatwienie dostępu do dolnej części klawiatury, prowadzono również
w akordeonach klawiszowych.
Nad instrumentami klawiszowo-guzikowymi (guzikowo-klawiszowymi) pracowali też
polscy budowniczowie. Fragment z książki "Akordeon: Budowa, konserwacja, działanie" - J. Dastych:

Oczywiście przede wszystkim chodziło o to, aby osoba umiejąca grać zarówno na klawiszach, jak i guzikach, w danych fragmentach utworów, w których było jej wygodniej, mogła użyć jednego lub drugiego układu dźwięków.
Frosini 

Akordeon klawiszowo-guzikowy / guzikowo-klawiszowy
Największą popularność tego typu instrumenty zdobyły w krajach skandynawskich.