Autor Wątek: Porównanie wybranych modeli akordeonów  (Przeczytany 12468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jurek_klodzko1

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 4450
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wielisławskie Czworaki
Porównanie wybranych modeli akordeonów
« 23 lis 2015, 10:24 »
Akordeony kanałowe - Weltmeister (S4, S5, Cantus IV, Supita), Paolo Soprani III - V chórów, Brandoni 184 W,  Siwa & Figli Super Quattro Artist, Guerrini Superior 2 President, Scandalli Super VI, Pigini Super King V
Akordeony bez kanału - Scandalli (lata 60-te), Paolo Soprani IV Professional, Weltmeister Stella 80 basów

Jeżeli chodzi o barwę dźwięku strony melodycznej, która najbardziej mi odpowiada:
1. Siwa & Figli, Supita, Paolo Soprani III, Guerrini Superior 2 President, Scandalli Super VI, Pigini Super King V
2. S4, Cantus IV, S5
3. Scandalli, Paolo Soprani IV Professional
4. Brandoni 148 W - ze względu na fabrycznie mocno odstrojoną ósemkę zewnętrzna w modelu z oznaczeniem W
5 Weltmeister Stella 80 basów

Jeżeli chodzi o barwę dźwięku strony basowej, która najbardziej mi odpowiada:
1. Supita,  Cantus IV - zadziwił mnie wyjątkowym - mocnym i wyraźnym dźwiękiem basów jakiego nie spotkałem w innych Cantusach
2. Siwa & Figli, Paolo Soprani III, S4, S5, Brandoni 148 W, Paolo Soprani IV Professional, Guerrini Superior 2 President, Scandalli Super VI, Pigini Super King V
3. Scandalli
4. Weltmeister Stella 80 basów

Klawiatura:
1. Siwa & Figli, Scandalli Super VI
2. Brandoni 148 W, Paolo Soprani III, Paolo Soprani IV Professional, Guerrini Superior 2 President, Pigini Super King V,
3. Supita, S4, Canstus IV, S5
4. Scandalli - jest to znacznie starszy akordeon z gorszą dla mnie pracą klawiatury
5. Weltmeister Stella 80 basów

Basy:
1. Siwa & Figli, Brandoni 148 W, Cantus IV - Cantus był praktycznie nieużywany, Scandalli Super VI, Pigini Super King V
2. Supita, Paolo Soprani III, Paolo Soprani IV Professional, Guerrini Superior 2 President
2. S4, S5,Scandalli
3. Weltmeister Stella 80 basów

Regestracja:
1. Siwa & Figli, Brandoni 148 W, Paolo Soprani III, Guerrini Superior 2 President, Scandalli Super VI, Pigini Super King V, Paolo Soprani Professional IV
2. Supita, S4, S5, Cantus IV, Scandalli
3. Weltmeister Stella 80 basów

Estetyka i wykonanie: - Oczywiście z uwagi na znaczną różnice w datach produkcji instrumentów i wiążące się z tym zmiany nie można obiektywnie ocenić ale jednak trzeba :)

1. Siwa & Figli, Brandoni 148 W - oba modele bardzo ładnie wykończone, bez plastikowych dodatków oba modele w wersji "Gold"
2. Scandalli Super VI, Guerrini Superior 2 President, Paolo Soprani III, Pigini Super King V
3. Supita, S4, S5, Cantus, Paolo Soprani IV Professional, Scandalli,
4. Stella 80 basów

Ponad to V chórowe akordeony mające większy miech stanowiły dla mnie komfort "zapasu powietrza".
Jeżeli zapomniałem o czymś lub będą potrzebne dodatkowe informacje dopiszę na żądanie  [akordeon]
« Ostatnia zmiana: 23 lis 2015, 15:34 wysłana przez Jurek_klodzko1 »

Offline Marcel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7690
    • Zobacz profil
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #1, 23 lis 2015, 13:04 »
Jurek_klodzko1, dzięki za zestawienie :)

Martwi mnie tylko, że Twoja "Siwa & Figli" nie wygrywa u Ciebie w jednej z Twoich kategorii  ::) Może Accordion byłby technicznie w stanie jakoś wpłynąć na barwę dźwięku basów, aby zbliżyć ją do tej, która wygrywa w Twoim rankingu. Wtedy byłby to Twój akordeon w 100% idealny :D

Offline Jurek_klodzko1

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 4450
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wielisławskie Czworaki
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #2, 23 lis 2015, 13:07 »
Dźwięk basów :) .... Supita jest chyba w tej kategorii ponadczasowa (nie piszę o instrumentach, na których nie grałem). Cantus mimo, że nie miał kanału basowego także miał bardzo mocny dźwięk basów do złudzenia przypominający Supitę  [akordeon]
Co do włoskiej regestracji basów to jest inna niż w niemieckich akordeonach. Może to powoduje brak możliwości uzyskania wymaganej barwy...... i tylko dlatego Siwa & Figli nie zajęąła równorzędnego z Supitą miejsca w kategorii basów :) jeżeli chodzi o głośność basów to jest super  [akordeon]
« Ostatnia zmiana: 23 lis 2015, 15:21 wysłana przez Jurek_klodzko1 »

Offline Marcel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7690
    • Zobacz profil
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #3, 23 lis 2015, 16:03 »
Jeżeli chodzi o regestrację to być może da się odpowiednio zmodyfikować mechanizm, rezygnując z jakiegoś ustawienia na rzecz innego.

Offline Jurek_klodzko1

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 4450
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wielisławskie Czworaki
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #4, 23 lis 2015, 16:11 »
Zakładam jeszcze, że we włoskich akordeonach, na niektórych głośnicach mogą być montowane stroiki, które wydają dźwięki o jedną oktawę wyżej niż w Weltmeistrach.

Offline Grzegorz P

  • ****
  • Wiadomości: 256
    • Zobacz profil
  • Skąd: lubelskie
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #5, 23 lis 2015, 16:12 »
Piękna kolekcja i porównanie charakterystyki.Gratuluję  [brawo] .Też uważam,  że supita ma piękny dźwięk i jest w czołówce światowej, za małe pieniądze ,tylko- ta nazwa słaba.

Offline Jurek_klodzko1

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 4450
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wielisławskie Czworaki
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #6, 23 lis 2015, 16:14 »
supita ma piękny dźwięk i jest w czołówce światowej, za małe pieniądze ,tylko- ta nazwa słaba.
Za ładną i sprawną Supitę trzeba zapłacić w granicach 8-10 tysięcy złotych. Cena też nie jest mała......

Offline Grzegorz P

  • ****
  • Wiadomości: 256
    • Zobacz profil
  • Skąd: lubelskie
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #7, 23 lis 2015, 16:15 »
W starszych modelach włoskich są basy od A1 a nie od E1.i dlatego wyżej grają ,a regestracja też jest inna i w takich przypadkach trzeba przerabiać .

Offline Jurek_klodzko1

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 4450
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wielisławskie Czworaki
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #8, 23 lis 2015, 16:32 »
Tak było na 100% w Brandoni a jak jest w Siwa & Figli tego nie wiem.......

Offline twardziel

  • ****
  • Wiadomości: 497
    • Zobacz profil
  • Skąd: mazowieckie
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #9, 23 lis 2015, 17:47 »
Wojtek, piękna kolekcja...przyznam, z jestem zaskoczony ilością ale również jakością bo wszystkie instrumenty to górna półka...gratuluje. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej materii ale zgadzam się, że Supita ma niepowtarzalny bas, od wielu to słyszałem.

Offline Grzegorz P

  • ****
  • Wiadomości: 256
    • Zobacz profil
  • Skąd: lubelskie
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #10, 23 lis 2015, 18:13 »
To są pióra od E1,ale to jest głośnica pozioma ,a w supicie jest pionowa odwrócona ,z innego drewna i inaczej gra. supita jest stłumiona bukowym drewnem.Na barwę ma wpływ wiele czynników.

Offline Jurek_klodzko1

  • VIP
  • *****
  • Wiadomości: 4450
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wielisławskie Czworaki
Odp: Porównanie wybranych modeli akordeonów
« Odpowiedź #11, 23 lis 2015, 19:09 »
Wojtek, piękna kolekcja...przyznam, z jestem zaskoczony ilością ale również jakością bo wszystkie instrumenty to górna półka...gratuluje. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej materii ale zgadzam się, że Supita ma niepowtarzalny bas, od wielu to słyszałem.
Trzy z pośród akordeonów nie stanowiły mojej własności (Pigini, Guerrini oraz Scandalli Super VI).
Użyłem ich do porównania gdyż miałem możliwość gry na tych modelach.
Mój sentyment do Supity jest ogromny jednak klawiatura tego instrumentu nie jest tak wygodna jak w innych akordeonach, które miałem. Dźwięk obecnie posiadanego akordeonu dorównuje Supicie z pewnością dlatego zapadła decyzja  :'( o zaniechaniu wierności  [akordeon]

To są pióra od E1,ale to jest głośnica pozioma ,a w supicie jest pionowa odwrócona ,z innego drewna i inaczej gra. supita jest stłumiona bukowym drewnem.Na barwę ma wpływ wiele czynników.

Mam możliwość włączenia barwy z samym L - kanałowym w basach tak jak w Supicie i jest OK. Raczej powiedziałbym, że 5 z pośród 9 kombinacji chórów nie bardzo mi pasuje jeżeli chodzi o barwę dźwięku.