Proszę bardzo. Zajmę się
rysunkiem dla akordu podstawowego C. Instrukcję ciutkę zmodyfikuję, żeby ją kastomizować do akordu C oraz troszkę dopojaśnić rozumienie zapisów.
1. Na początek ogranicz się do niebieskich kwadracików. Rozpocznij od I stopnia (tu: C). Skocz gdziekolwiek w granicach niebieskiego obszaru (do innego niebieskiego kwadracika). Następnie po strzałkach powróć do I stopnia (tu: C). (Przykład: C-F-G-C tu z C skaczemy do F i powracamy strzałkami do C, inny przykład: C-Em-Am-Dm-G-C tu z C skaczemy do Em i strzałkami powracamy do C. Drogi powrotu mogą być różne, ale wszystkie wyznaczają właściwe następstwa akordów).
2. Rozpocznij od dowolnego niebieskiego kwadracika. Utwórz następstwo trzech lub czterech akordów poruszając się zgodnie ze strzałkami (przykład: Dm-G-C tu Dm wybrane dowolnie i zgodnie ze strzałkami wyznaczone następstwo trzech akordów lub Am-F-Dm-G tu Am Wybrane dowolnie i zodnie ze strzałkami wyznaczone następstwo czterech akordów).
3. W dowolnym momencie wyznaczania następstwa akordów według pktu 1 lub 2 można odskoczyć do zielonych kółek. Po takim odskoku strzałki wyznaczają tendencję powrotu to niebieskiego obszaru z kwadracikami. Powracamy zatem zgodnie ze strzałkami do kwadracików.
4. Jeśli dwie lokalizacje (kwadracik, kółko) mają tę samą nazwę, to można skakać z jednej z nich do drugiej (tak jakby pozostawało się ciągle w tej samej lokalizacji). Pozwala to uzyskać więcej możliwości wyboru kolejnego akordu.
5. Strzałki wyznaczają silne, naturalnie brzmiące następstwo akordów. Dla ciekawości można postępować w kierunku przeciwnym do wyznaczonego przez strzałki.
Uwagi
a) Wyrażenie X/Y (tu: np. F/C) oznacza akord X (tu: F) z dźwiękiem Y (tu: C) w basie, jako najniższa nuta akordu.
b) Nazwy akordów zapisane Italikiem (pochyłą czcionką) oznaczają akordy zwiększone (Ab7 oznacza Ab(zw)).
c) W omawianym schemacie zapis B oznacza nasze H, zaś zapis Bb oznacza nasze B.
Prosiłbym Krystyna oraz innych użytkowników o ewentualną korektę i sugestie dopojaśniające.