Przeoczyłem wpis Lajkonixa z godz. 0104 17. 01.18.
Harmonizacja/reharmonizacja? Ja dałem nadtytuł harmonizacja. Dlaczego? Otóż autor jako pierwsze wskazuje potrzebę znalezienia KMN by dobrać akordy akceptowalne i zgodne z pozostałymi nutami w takcie. Rozumiem, że dla wszystkich taktów. Trudno to nazwać reharmonizacją skoro zaczyna się od nowa. Potem za pomocą akordów przejściowych (passing chords) i przewrotów akordów stworzyć strukturę akordów i linii basowej, przestrzegając reguł o których jest na końcu streszczenia. Może ten etap nazwać reharmonizacją ale też chyba nie. Ja uważam, że filmik dotyczy właśnie harmonizacji. Chyba, że trafimy na już zharmonizowany utwór a wtedy nazwiemy to już reharmonizacją, która polega na takim samym dobieraniu akordów bez zwracania uwagi na poprzednio dobrane akordy itd.
Co do KMN C: Wg tabeli "Possible chords for reharmonization" dla KMN C dla tej nuty możliwymi akordami spośród akordów złożonych z tabeli ale także prostych spoza tabeli opartych na prymach:
C - żaden i ile nie zastosujemy struktury mocnej akordów i linii basowej
Des- des7w, des6, desm7w, desm6, des+7w, deszm
D - dm7, d7, d7sus, d+7, dpzm
Es - es7w, es6, esm7, esm7w, esm6, es7, es7sus, es+7, eszm
E - e7, e7sus, e+7, e+7w, epzm, ezm
F- żaden jak w przypadku akordów z prymą C
Ges- ges7w, ges6, ges7 ges+7, ges+7w, gespzm, geszm
G- gm7, gm7w, gm6, g7sus, gpzm, gzm
As- as7w, as6, as7, as7sus, as+7, as+7w,
A - am7, am7w, am6, a7, a7sus, a+7, a+7w
B- b7w, b6, bm7, bm7w, bm6, b7, b7sus, b+7, b+7w, bpzm, bzm tj. wszystkie
H- h7, h7sus, h+7
Harmonizacja polega na tym by spośród tych akordów plus akordy proste, które są rdzeniami powyższych akordów wybrać najbardziej właściwy akord w takcie biorąc pod uwagę pozostałe nuty w takcie. Jak widać wybór jest spory nawet spośród akordeonowych w basach