Przejdę do następnego etapu poznawania tej metody, której też nie jestem w 100% pewny ale żeby świadomie odrzucić trzeba odpowiedzieć na swoje i innych wątpliwości. Zatem wyłuskam z tabeli "Possible chords for reharmonization" jedynie akordy: dominant septymowych i akordów zmniejszonych a dodam akordy proste: durowe, molowe by można wypróbować je na basach akordeonu.
Dla KMN C
Pryma akordu Rodzaje akordów
C ------------------
Des des, desm, deszm
D d, dm, d7
Es es, esm, es7, eszm
E e, e7, ezm
F -------------------
Ges ges, ges7, geszm
G gm, gzm
As as, as7
A a, am, a7
B b, bm,b7, bzm
H h, h7
By przejść do 11 pozostałych KMN po prostu wpisujemy KMN np. E, następnie trzeba w lewej kolumnie zmienić Prymy akordów w kolejności od góry (w tym przypadku : E, F, Ges, G, As, A, B, H, C, Des, D, Es) a w końcu dopasować prymy do rodzajów akordów, które się w poziomie nie zmieniają.
I mam tu wielka prośbę, szczególnie do tych, którzy są niechętni lub odrzucają ten sposób harmonizacji, by spróbowali jak te akordy brzmią, jakich ewentualnie brakuje, a które trzeba wykluczyć i dlaczego.
Zaznaczę jeszcze raz: te akordy tworzą z KMN wyłącznie harmonię mocną (bez harmonii słabej i harmonii jazzowej). Autor twierdzi, że można zastosować harmonię słabą do harmonizacji o ile stworzy się mocną strukturę akordów. Nie mam pojęcia o strukturze akordów i linii basowej w grze akordeonowej. Może ktoś z forumowiczów wie lub słyszał coś na ten temat i nam rozjaśni ten problem.
Dopóki nie - akordy z harmonią słabą zostawmy na boku.