Zapodam cytat z podręcznika Franciszka Wesołowskiego "Zasady muzyki"
cytat: "Pentatonika jest skalą pięciostopniową, szósty stopień jest powtórzeniem pierwszego o oktawę wyżej" Dalej z tekstu wynika, że są dwie pentatoniki, a mianowicie: bezpółtonowa i zawierająca półtony. Bezpółtonową można zbudować od dowolnego dźwięku, zwanego "dźwiękiem centralnym" odliczając sekundę wielką i kwartę czystą w górę i w dół. Bazując na dźwięku "c" pentatoniką będzie szereg:
G,B,c,d,f Dźwięk centralny pogrubiony. Układając te dźwięki w jednej oktawie otrzymamy c, d, f, g, b . Są to trochę inne dźwięki w szeregu niż Ty podałeś PanSzczepan, ale to może mieć związek z tą pentatoniką zawierającą półtony. Mogę trochę podłubać w literaturze bo temat jest ciekawy.
Pytałeś czy można akompaniować pentatoniką?
Mnie się wydaje, że nie ma znaczenia jakiej skali używasz, byleby ucho zaakceptowało to co grasz.
Najłatwiej byłoby mieć instrument z sześcioma klawiszami w oktawie wystrojonymi w pentatonice i gramy. Teraz to trzeba wiedzieć które klawisze omijać.