Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - MarianRI

Strony: [1]
1
Podejmuję temat ponieważ na forum nie znalazłem nic o działaniu mechanizmu basowego, o zestawieniach chórów i głosów w chórach basowych.
Na podstawie kilku akordeonów zauważyłem różnice mogące mieć wpływ na brzmienie basów.
Zacznę od podstawowych widocznych po wymontowaniu głośnic basowych prawidłowości.




Otwarty register Master (dostępne wszystkie chóry basowe).:

Guziki basów podstawowych i basów pomocniczych otwierają obydwa rzędy klapek, jeden rząd dla głośnicy dużej (chóry 64' i 32') i drugi rząd dla głośnicy małej (chóry 16', 8', oraz 4' jeżeli to wersja 5-cio chórowa)
Wybrany guzik basowy uruchamia głosy np: C we wszystkich chórach, 64',32',16',8', oraz 4' wersja 5-cio chórowa.

Natomiast guziki basów akordowych uruchamiają tylko rząd klapek dla głośnicy małej.
Mechanizm basowy buduje akordy tylko z głosów głośnicy małej, 16', 8', oraz 4' wersja 5-cio chórowa.

Wybrane registry mogą wyłączać żądane chóry.

Zestawienia chórów.:

Zestawienia chórów w moich akordeonach są takie same we wszystkich, poza jednym (nie sprawdziłem go jeszcze) i drugim w którym zmieniłem je już częściowo.

Zestawienia głosów w chórach.:

Diana 120 i       chór 64' zawiera   G1, G#1, A1, B1, H1, C2, C#2, D2, D#2, E2, F2, F#2. (najniższy G1)
Serino 120        -//-  32'   -//-       G2, G#2, A2, B2, H2, C3, C#3, D3, D#3, E3, F3, F#3. (    -//-     G2)
                        -//-  16    -//-      G3, G#3, A3, B3, H3, C4, C#4, D4, D#4, E3, F3, F#3. (    -//-     E3)
                        -//-   8'    -//-      G4, G#4, A4, B4, H4, C5, C#5, D5, D#5, E4, F4, F#4. (    -//-     E4)

Zestawienie chórów na poszczególnych registrach.:            Stale otwarty chór 16' (bez suwaka)

    Register 1)      basy podstawowe:   64', 32', 16'                akordy:   16'     
                 2)                                                16', 8'                          16', 8'
      Master 3)                                   64', 32', 16', 8'                           16', 8'
                 4)                                         32', 16'                                16'
                 5)                                                16'                               

Gigantilli   80/4 chóry i Gigantilli 120/5 chórów.:

Chór 64', zawiera          F1, F#1, G1, G#1, A1, B1, H1, C2, C#2, D2, D#2, E2.
        32'                       F2,....................................H2, C3, ........................E3.
        16'                       F3, ...................................H3, C4, ........................E4.
         8'                        F4, ...................................H4, C5, ........................E5.
         4'   (120 bas)       F5, ...................................H5, C6, ........................E6.
W każdym chórze najniższym jest dżwięk F.

Zestawienia chórów na poszczególnych registrach.:            Stale otwarte chóry 32' i 16' (bez suwaka)
 
80-basowy:  register 1)      64', 32', 16'               /             16'
                    Master  2)      64', 32', 16'. 8'          /             16', 8'
                                3)            32', 16'               /             16'

120-bas:                   1)             32',        8'         /                    8'         Stale otwarty chór 32'
                                2)       64', 32', 16', 8'         /              16', 8'
                    Master  3)       64', 32', 16', 8', 4     /               16', 8', 4'
                                4)             32', 16'             /               16'
                                5)       64', 32',        8', 4'    /                     8', 4'

                                                                                                                           
Royal standard 120/ 5 chórów.:

Chór 64' zawiera: G1, G#1, A1, B1, H1, C2, C#2, D2, D#2, E2, F2, F#2.   (najniższy G1)
        32'              G2, G#2, A2, B2, H2, C3, C#3, D3, D#3, E3, F3, F#3.   (                G2)
        16'              G3, G#3, A3, B3, H3, C4, C#4, D4, D#4, E4, F3, F#3.   (                F3)
         8'               G4, G#4, A4, B4, H4, C5, C#5, D5, D#5, E5, F4, F#4.   (                F4)
         4'               G5, G#5, A5, B5, H5, C6, C#6, D6, D#6, E6, F5, F#5.   (                F5)

Zestawienia chórów na poszcz. registrach.:                 Stale otwarty chór 16'
 
Register    1)        32', 16'                        /              16'
   Master   2) 64', 32', 16', 8', 4'               /               16', 8', 4' 
                3)              16'                       /                16', 8', 4'


BFA Orlik 40/  tylko 3chóry w basach.:

Chór 64' zawiera:    G1, G#1, A1, B1, H1, C2, C#2, D2, D#2, E2, F2, F#2.     (najniższy G1)
        32'                 G2, G#2, A2, B2, H2, C3, C#3, D3, D#3, E3, F3, F#3.     (                G2)
        16'                 G3, G#3, A3, B3, H3, C4, C#4, D4, D#4, E3, F3, F#3.     (                E3)

Występuje tylko jeden suwak który zamyka lub otwiera chór 64'.

Zestawienie chórów na poszcz. registach.:

Register Master 1)  64', 32', 16'          /            16'
                       2)         32'  16'          /            16'


Mam jeszcze Contasina 40/4 chóry w basach bez registrów i Weltm. Contasina 80/4chóry w basach, ale to już po świętach.
Pracuję nad basami BFA Orlik będą zmiany w zestawieniach chórów i w zestawieniach głosów w chórach, może coś ciekawego wyjdzie.
Ciekawe też są zestawienia głosów w Contasinie 40, nie sprawdzone jeszcze dokładnie.

2
Pomóżcie ustalić jakiej marki jest ten akordeon.
Stał w futerale przy śmietniku. 120 basów, 3 chóry i 5 chórów w basach. Są wszystkie głosy ale brakuje chyba cztery rzędy guzików basowych. Głosy nie znakowane.

Ogólnie w kiepskim stanie wizualnym, popękana obudowa na rogach.
Miech chyba całkiem do rzeczy.

Jeszcze nie mam go w domu, przyjedzie po świętach.

https://i.imgur.com/GylH5Sh.jpg

3
Chcę wstawić filmik - mam go na pulpicie mojego komputera.

A teraz prośba, jak to zrobić - jestem zielony
Może ktoś ma cierpliwość i pomoże, Dziękuję.

4
Powitania / MarianRI
« dnia: 01 kwi 2017, 12:07 »
Witam serdecznie wszystkich na forum akordeonowym. Od 2 lat czesto bywam u Was gosciem. Ineresuja mnie bardzo sprawy zwiazane z naprawa i strojeniem akordeonu. Nie jestem zadnym fachowcem od akordeonu, ale akordeon zawsze mnie fascynowal. Dostalem emeryture w maju 2016r. i chcialem sobie pograc troszke na starosc. Potrafie niewiele ,ale jak cos wychodzi to mnostwo uciechy. Chce tez sam zadbac o wlasny akordeon. Pozdrawiam i Wszystkiego Najlepszego z okazji Swiat Wielkanocnych.
 

Strony: [1]