1
Edukacja muzyczna / Odp: Jak liczyć szesnastki?
« dnia: 06 kwi 2014, 19:48 »
a jak policzyć 32-ójki po angielsku?
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
moja teoria jest taka, że jak gra się na stojąco to faktycznie cały ciężar miecha spoczywa na bicepsie i to jest bardzo męczące. W związku z tym robi się to machnięcie miechem do góry a potem tylko wykorzystywanie siły ciążenia.
ale całym ciałem. Trochę to można porównać do prowadzenia smyczka - nadgarstek jest elastyczny i on idzie za ręką, przez co zmiana jest płynna (ale na tym się na pewno lepiej znasz
). W akordeonie rolę ręki pełni ciało a ręka rolę nadgarstka. Wtedy ruch miecha przy zmianie jest jakby mimowolnie odrobinę po okręgu (niezauważalnym często dla oka), co odpowiada opisanej przez Ciebie metodzie ruchu ramienia do przodu. Wszystko to ma na celu zminimalizowanie słyszalności zmian miecha. Jeśli ktoś nie opanował płynnych i dobrych zmian to w większości utworów, granych przez miłośników akordeonu, nie będzie słychać - problem się pojawia gdy trzeba zagrać wolny utwór z ładnie prowadzoną frazą i zakończeniami dźwięku.

Dzięki Krystyn!Ten sposób gry jest nie tylko optycznie bardzo skuteczny[efektywny] (ważne w występach scenicznych!), ale także ma lepszy zakres dynamiki przy mniejszym wysiłku miechującego ramienia.Oooo...
A tutaj sam Slavko Avsenik

Ale nie można powiedzieć, że jeśli jakiś uczeń powie że woli trzymać rękę przy ciele i zamykać górą, bo mu tak wygodnie - to nauczyciel będzie to respektował.
Jeśli już mowa o niszczeniu to tylko w przypadku gdy ktoś grał w pewien sposób, trafił do nowego pedagoga i zaczął się proces przestawiania na nowy, preferowany przez tego pedagoga. "Graj , jak ci wygodnie" , a ja , jako pedagog , będę to korygował , żebyś w pewnym momencieA to jest troche pomylenie skutku z przyczyną - taka metoda prób i błędów, zamiast wskazywanie drogi którą uczeń powinien iść
nie "zapchał" sobie techniki.


Jeśli ktoś zamyka miech górą i potrafi przy tym grać piano , jest mu tak wygodnie i w ogóle - tak mu się gra najlepiej , to WŁAŚNIE TAK powinien to robić!