556
Akordeon od A do Z / Odp: Podkłady muzyczne - ogólna dyskusja, stosować, czy nie?
« dnia: 18 lip 2021, 00:12 »
Moim skromnym zdaniem akordeon jest wspaniałym instrumentem solowym właśnie z uwagi na paletę tonalnych możliwości. Granie z zespołem (podkładający akompaniament) ma sens wg. mnie tylko w przypadku opisanym powyżej, kiedy akordeonista gra w pełni na akordeonie. Daje się to zrobić, brzmi to rewelacyjnie (np. Ludovic Beier z zespołem Radical Gipsy). Granie z podkładem "sztucznym" tzn. np. z sekcją akompaniamentu i rytmiczną keyboardu odbiera akordeonowi 3/4 uroku. Widziałem takie występy na YT, gdzie akordeonista gra tylko na klawiszach do takiego akompaniamentu sztucznego i brzmi to i wygląda, wg. mnie oczywiście, bardzo słabo... Niewątpliwie ma wartość dla akordeonisty sama w sobie - tzn. edukacyjną - trzeba się trzymać w tempie i słyszeć wszystko poza akordeonem. Tego nie neguję
Jeśliby jednak podrążyć temat, to, znowu wg. mnie, ewentualnie dopuszczałbym grę na akordeonie tylko z automatem perkusyjnym i to tylko w stosunku do utworów tzw."pod nóżkę".. Nie odbiera to akordeonowi nic a nic, wspiera jedynie i podbija rytm, co może być wartością np. na chałturze - solistyczny występ na weselu, dancingu, biesiadzie w większym gronie.
Kwestia akordeonów z midi i łączenia ich z modułami brzmieniowymi gdy klawiatura gra wybranymi barwami, a basy (grane jako "funkcje", co znowu odbiera naturalność gry) akompaniament pobierany z modułu to in. bajka
Jeśliby jednak podrążyć temat, to, znowu wg. mnie, ewentualnie dopuszczałbym grę na akordeonie tylko z automatem perkusyjnym i to tylko w stosunku do utworów tzw."pod nóżkę".. Nie odbiera to akordeonowi nic a nic, wspiera jedynie i podbija rytm, co może być wartością np. na chałturze - solistyczny występ na weselu, dancingu, biesiadzie w większym gronie.
Kwestia akordeonów z midi i łączenia ich z modułami brzmieniowymi gdy klawiatura gra wybranymi barwami, a basy (grane jako "funkcje", co znowu odbiera naturalność gry) akompaniament pobierany z modułu to in. bajka